Pracodawcy branży teleinformatycznej od lat stosują działania społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego świadomość pracowników z tej grupy na tle ogółu zatrudnionych jest zdecydowanie wyższa. Mają też oni większe oczekiwania wobec swoich firm – mówi Irena Pichola, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w firmie doradczej PricewaterhouseCoopers.
W badaniu przeprowadzonym w Polsce w listopadzie przez firmę Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” udział wzięli pracownicy z pięciu firm. Były to: grupa TP, Microsoft, Sygnity, Orange i Xerox. Projekt wspierany przez Ministerstwo Gospodarki realizuje organizacja Pracodawcy RP, a patronuje mu „Rzeczpospolita”.
Z badań tej samej firmy prowadzonej na ogólnopolskiej próbie wynika, że termin CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) znany jest tylko 3 proc. społeczeństwa.
Dla przedstawicieli sektora IT najważniejsze jest (tak jak i dla całej ogólnopolskiej grupy badanych), by firmy dbały o dobre relacje w miejscu pracy. Mają zapewniać pracownikom możliwości rozwoju zawodowego, stosować przejrzysty system wynagradzania i przyznawania premii. Ważne także, aby umożliwiały zatrudnionym elastyczny czas pracy, informowały ich o planach rozwojowych oraz stosowały procedury zapewniające równość szans i unikanie dyskryminacji.
– Grupa wspiera wolontariat pracowniczy – mówi Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange należącej do grupy TP. Osoby, które angażują się w działania wolontariackie, mogą liczyć na wsparcie firmy m.in. poprzez dodatkowy czas wolny.