Ponad połowa pracowników branży IT zna pojęcie CSR

Ponad połowa pracowników branży teleinformatycznej zna pojęcie społecznej odpowiedzialność biznesu

Publikacja: 13.12.2010 02:01

CSR w branży IT

CSR w branży IT

Foto: PhotoXpress

Pracodawcy branży teleinformatycznej od lat stosują działania społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego świadomość pracowników z tej grupy na tle ogółu zatrudnionych jest zdecydowanie wyższa. Mają też oni większe oczekiwania wobec swoich firm – mówi Irena Pichola, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w firmie doradczej PricewaterhouseCoopers.

W badaniu przeprowadzonym w Polsce w listopadzie przez firmę Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” udział wzięli pracownicy z pięciu firm. Były to: grupa TP, Microsoft, Sygnity, Orange i Xerox. Projekt wspierany przez Ministerstwo Gospodarki realizuje organizacja Pracodawcy RP, a patronuje mu „Rzeczpospolita”.

Z badań tej samej firmy prowadzonej na ogólnopolskiej próbie wynika, że termin CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) znany jest tylko 3 proc. społeczeństwa. 

Dla przedstawicieli sektora IT najważniejsze jest (tak jak i dla całej ogólnopolskiej grupy badanych), by firmy dbały o dobre relacje w miejscu pracy. Mają zapewniać pracownikom możliwości rozwoju zawodowego, stosować przejrzysty system wynagradzania i przyznawania premii. Ważne także, aby umożliwiały zatrudnionym elastyczny czas pracy, informowały ich o planach rozwojowych oraz stosowały procedury zapewniające równość szans i unikanie dyskryminacji.  

– Grupa wspiera wolontariat pracowniczy – mówi Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange należącej do grupy TP. Osoby, które angażują się w działania wolontariackie, mogą liczyć na wsparcie firmy m.in. poprzez dodatkowy czas wolny.

Co trzeci pracownik z branży teleinformatycznej uważa, że firma w ramach CSR ma dbać o środowisko naturalne.

– Zdaniem pracowników firmy powinny stosować technologie przyjazne dla środowiska oraz promować postawy proekologiczne – mówi Anna Dyjas-Pokorska z Millward Brown SMG/KRC.

Zdaniem ekspertów w dłuższej perspektywie CSR będzie zyskiwał na znaczeniu przy tworzeniu firmowych strategii.

Pracodawcy branży teleinformatycznej od lat stosują działania społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego świadomość pracowników z tej grupy na tle ogółu zatrudnionych jest zdecydowanie wyższa. Mają też oni większe oczekiwania wobec swoich firm – mówi Irena Pichola, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w firmie doradczej PricewaterhouseCoopers.

W badaniu przeprowadzonym w Polsce w listopadzie przez firmę Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” udział wzięli pracownicy z pięciu firm. Były to: grupa TP, Microsoft, Sygnity, Orange i Xerox. Projekt wspierany przez Ministerstwo Gospodarki realizuje organizacja Pracodawcy RP, a patronuje mu „Rzeczpospolita”.

Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem