Reklama

Ponad połowa pracowników branży IT zna pojęcie CSR

Ponad połowa pracowników branży teleinformatycznej zna pojęcie społecznej odpowiedzialność biznesu

Publikacja: 13.12.2010 02:01

CSR w branży IT

CSR w branży IT

Foto: PhotoXpress

Pracodawcy branży teleinformatycznej od lat stosują działania społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego świadomość pracowników z tej grupy na tle ogółu zatrudnionych jest zdecydowanie wyższa. Mają też oni większe oczekiwania wobec swoich firm – mówi Irena Pichola, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w firmie doradczej PricewaterhouseCoopers.

W badaniu przeprowadzonym w Polsce w listopadzie przez firmę Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” udział wzięli pracownicy z pięciu firm. Były to: grupa TP, Microsoft, Sygnity, Orange i Xerox. Projekt wspierany przez Ministerstwo Gospodarki realizuje organizacja Pracodawcy RP, a patronuje mu „Rzeczpospolita”.

Z badań tej samej firmy prowadzonej na ogólnopolskiej próbie wynika, że termin CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) znany jest tylko 3 proc. społeczeństwa. 

Dla przedstawicieli sektora IT najważniejsze jest (tak jak i dla całej ogólnopolskiej grupy badanych), by firmy dbały o dobre relacje w miejscu pracy. Mają zapewniać pracownikom możliwości rozwoju zawodowego, stosować przejrzysty system wynagradzania i przyznawania premii. Ważne także, aby umożliwiały zatrudnionym elastyczny czas pracy, informowały ich o planach rozwojowych oraz stosowały procedury zapewniające równość szans i unikanie dyskryminacji.  

– Grupa wspiera wolontariat pracowniczy – mówi Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange należącej do grupy TP. Osoby, które angażują się w działania wolontariackie, mogą liczyć na wsparcie firmy m.in. poprzez dodatkowy czas wolny.

Reklama
Reklama

Co trzeci pracownik z branży teleinformatycznej uważa, że firma w ramach CSR ma dbać o środowisko naturalne.

– Zdaniem pracowników firmy powinny stosować technologie przyjazne dla środowiska oraz promować postawy proekologiczne – mówi Anna Dyjas-Pokorska z Millward Brown SMG/KRC.

Zdaniem ekspertów w dłuższej perspektywie CSR będzie zyskiwał na znaczeniu przy tworzeniu firmowych strategii.

Pracodawcy branży teleinformatycznej od lat stosują działania społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego świadomość pracowników z tej grupy na tle ogółu zatrudnionych jest zdecydowanie wyższa. Mają też oni większe oczekiwania wobec swoich firm – mówi Irena Pichola, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w firmie doradczej PricewaterhouseCoopers.

W badaniu przeprowadzonym w Polsce w listopadzie przez firmę Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” udział wzięli pracownicy z pięciu firm. Były to: grupa TP, Microsoft, Sygnity, Orange i Xerox. Projekt wspierany przez Ministerstwo Gospodarki realizuje organizacja Pracodawcy RP, a patronuje mu „Rzeczpospolita”.

Reklama
Biznes
Renault na czarnej liście Kremla. Symboliczny wpis
Biznes
Pekin zaostrza kontrolę eksportu metali ziem rzadkich, sprzedaż mieszkań rośnie
Biznes
Nadciąga KSeF. Większość firm deklaruje co najmniej częściową gotowość
Biznes
Kawa jak złoto – ceny nie zatrzymują się, sieci hamują OZE, RPP tnie stopy
Biznes
Sojusz AI w Europie? Polska, Czechy i Bułgaria walczą o wspólną przyszłość
Reklama
Reklama