Na liście 15 „najbardziej znienawidzonych amerykańskich firm w 2010 r. ”, sporządzonej przez witrynę 24/7 Wall St. dominują firmy technologiczne, które marnie wypadły w ubiegłym roku w ankietach konsumentów i pracowników, miały złe wyniki na giełdzie i kiepską prasę.
AT&T znalazł się na tej liście za nierówny poziom usług , Dell za ubogi sklep z elektroniką i psujące się laptopy, a operator telewizji satelitarnej Dish Network za złe traktowanie klientów . Wskazało je jedna trzecia ankietowanych .Konkurent Disha, DirecTV trafił do tego grona za automatyczne przedłużanie umów, co jest postrzegane jako oszustwo oraz z powodu pobierania 480 dolarów za wypowiedzenie umowy.
Gwiazda Nokii, największego na świecie producenta telefonów komórkowych, też mocno straciła ze swojego wizerunku z powodu na skutek skarg klientów i po złych ocenach wyglądu jej aparatów.
Ale nie tylko firmy technologiczne stymulują u konsumentów zwiększone wydzielanie żółci. McDonald's określony przez autorów tej listy jako „plakatowe dziecko niezdrowej żywności w Ameryce” jest jedną z najostrzej krytykowanych firm. Niemal wszystkie znalazły się na tej liście z oczywistych powodów.
Toyota, kiedyś synonim najwyższej osiągalnej jakości, jest w tym gronie na skutek objęcia 10 mln pojazdów na świecie akcją usuwania usterek zagrażających bezpieczeństwu użytkowników.