Najbardziej znienawidzone firmy

Toyota i BP dołączyły do operatorów łączności, linii lotniczych i banków, grona najbardziej nielubianych firm w USA

Publikacja: 08.01.2011 14:07

Najbardziej znienawidzone firmy

Foto: Bloomberg

Na liście 15 „najbardziej znienawidzonych amerykańskich firm w 2010 r. ”, sporządzonej przez witrynę 24/7 Wall St. dominują firmy technologiczne, które marnie wypadły w ubiegłym roku w ankietach konsumentów i pracowników, miały złe wyniki na giełdzie i kiepską prasę.

AT&T znalazł się na tej liście za nierówny poziom usług , Dell za ubogi sklep z elektroniką i psujące się laptopy, a operator telewizji satelitarnej Dish Network za złe traktowanie klientów . Wskazało je jedna trzecia ankietowanych .Konkurent Disha, DirecTV trafił do tego grona za automatyczne przedłużanie umów, co jest postrzegane jako oszustwo oraz z powodu pobierania 480 dolarów za wypowiedzenie umowy.

Gwiazda Nokii, największego na świecie producenta telefonów komórkowych, też mocno straciła ze swojego wizerunku z powodu na skutek skarg klientów i po złych ocenach wyglądu jej aparatów.

Ale nie tylko firmy technologiczne stymulują u konsumentów zwiększone wydzielanie żółci. McDonald's określony przez autorów tej listy jako „plakatowe dziecko niezdrowej żywności w Ameryce” jest jedną z najostrzej krytykowanych firm. Niemal wszystkie znalazły się na tej liście z oczywistych powodów.

Toyota, kiedyś synonim najwyższej osiągalnej jakości, jest w tym gronie na skutek objęcia 10 mln pojazdów na świecie akcją usuwania usterek zagrażających bezpieczeństwu użytkowników.

Reputacja brytyjskiego koncernu naftowego utonęła w masowym wycieku ropy w Zatoce Meksykańskiej i nie pomogły mu wyznania byłego szefa Tony Haywarda, że w szczycie kryzysu chciał odebrać sobie życie.

Nie jest żadną niespodzianką obecność na liście instytucji finansowych, Citigroup i Bank of America, nadal piętnowanych za zwrócenie się do podatników o wydobycie ich z tarapatów po tym, jak przyczyniły się do wpędzenia globalnej gospodarki w recesję.

Ranking ten ogłoszono wkrótce po sparaliżowaniu lotnik amerykańskich przez obfite opady śniegu, ale nawet w słonecznej pogodzie o American Airlines mówi się, że okropnie obsługuje klientów, a jego samoloty odlatują niepunktualnie. Konkurencyjny United Airlines znalazł się na szarym końcu Wskaźnika Zadowolenie Amerykańskiego Klienta, a pracownicy ocenili go na 2,1 pkt na pięć możliwych.

Na liście 15 „najbardziej znienawidzonych amerykańskich firm w 2010 r. ”, sporządzonej przez witrynę 24/7 Wall St. dominują firmy technologiczne, które marnie wypadły w ubiegłym roku w ankietach konsumentów i pracowników, miały złe wyniki na giełdzie i kiepską prasę.

AT&T znalazł się na tej liście za nierówny poziom usług , Dell za ubogi sklep z elektroniką i psujące się laptopy, a operator telewizji satelitarnej Dish Network za złe traktowanie klientów . Wskazało je jedna trzecia ankietowanych .Konkurent Disha, DirecTV trafił do tego grona za automatyczne przedłużanie umów, co jest postrzegane jako oszustwo oraz z powodu pobierania 480 dolarów za wypowiedzenie umowy.

Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami
Biznes
Latające cysterny wciąż nie doleciały
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Prezes PGZ: nasz cel to produkować szybciej i więcej