Z najnowszych prognoz firmy Euromonitor International do których dotarła "Rz" wynika, że w tym roku Polacy na sprzęt elektroniczny wydadzą 22,8 mld zł (kwota uwzględnia też zakupy sprzętu biurowego przez firmy). Oznacza to jedynie 2,4 proc. wzrostu w stosunku do 2010 r., ale nawet niewielki wzrost sprzedaży zostanie uznany za sukces. W ubiegłym roku spadła bowiem 5,7 proc., choć w początkowych miesiącach spadki wynosiły kilkanaście procent.
Sytuacja zaczyna powoli wracać do normy. - Sprzedaż sprzętu elektronicznego w w najbliższych latach będzie stabilna. Niektóre kategorie mocniej skorzystają ze wzrostu zainteresowania nowymi technologiami. Są to zwłaszcza telefony komórkowe czy przenośne komputery - wyjaśnia Wojciech Orszewski, analityk z Euromonitor International.
Detaliści także ostrożnie oceniają perspektywy rozwoju rynku. - Spodziewamy się, że sprzedaż w 2011 roku będzie na poziomie ubiegłorocznej. Szansę na widzimy zwłaszcza w rozwoju technologii 3D - mówi Jacek Hudowicz, prezes Media Saturn Holding, prowadzącego sieci Media Markt i Saturn. Jednak już wśród producentów widać większy optymizm. - Rynek będzie rósł i to we wszystkich kategoriach produktowych. Szacowałbym jednak nieco większy wzrost w 2011 roku – nawet w okolicach 5 proc. - mówi mówi Ireneusz Smaga, prezes polskiego oddziału Panasonic.