Innowacyjność firmy oraz jej troska o środowisko i społeczeństwo nie wpłyną znacząco na nasz wybór pracodawcy. Jako istotne wymienia je co dziesiąty Polak. Największą uwagę nadal zwracamy na wysokie wynagrodzenie, które dla ponad siedmiu na dziesięciu badanych jest istotnym czynnikiem przy wyborze pracodawcy.
Nieco mniej się liczą przyjazna atmosfera pracy, stabilność zatrudnienia. Są one istotne dla sześciu na dziesięciu Polaków, którzy uczestniczyli w badaniu dotyczącym wizerunku polskich pracodawców. Przeprowadziła je agencja zatrudnienia Randstad wśród 7 tysięcy osób, które oceniały atrakcyjność 150 największych firm w Polsce na rynku pracy, biorąc pod uwagę dziesięć czynników, w tym wynagrodzenie, stabilność zatrudnienia, ofertę szkoleniową etc. W czołówce najbardziej atrakcyjnych dla pracowników branż znalazły się – poza energetyką i ciepłownictwem – także motoryzacja i przemysł elektrotechniczny.
Jednak to przedstawiciel branży medialnej – telewizja TVN – wygrał ranking Randstad Award na najbardziej atrakcyjnego pracodawcę w Polsce. Stację wysoko oceniono pod względem wysokości wynagrodzenia, możliwości na przyszłość i stabilnej sytuacji finansowej.
Dwa kolejne miejsca zajęły Toyota Manufacturing Poland (jej atutami były przyjazna atmosfera pracy i dobre szkolenia) oraz Vattenfall Poland – które nie znalazły się natomiast w dwudziestce najlepiej znanych pracodawców. Tu wygrała Poczta Polska, którą zna ośmiu na dziesięciu Polaków.