Aż o 9 proc. do 39,7 mln sztuk zmniejszyła własne szacunki dostaw iPada w 2011 roku firma badawcza iSuppli. Jeszcze w lutym szacowała produkcję tabletu na 43,7 mln sztuk.

Koncern od marcowego debiutu iPada 2 ma problemy z realizacją zamówień. Dotychczas wynikały one z kłopotów z jakością wyświetlaczy ciekłokrystalicznych oraz kłopotami z dostawą niektórych podzespołów (m.in. głośników).

Na spóźnieniach nie odbijały się na razie kłopoty japońskich poddostawców, którzy po trzęsieniu ziemi 11 marca muszą borykać się z przestojami. Skutki kataklizmu spowodują niższe dostawy w II kwartale roku.

Zdaniem analityków iSuppli koncernowi z Cupertino nie pomoże agresywna walka o podzespoły na rynku. Już teraz to do Apple trafia większość dostaw ekranów dotykowych. Pozwoli to firmie Steve'a Jobsa zachować dominującą pozycję na rynku przynajmniej do 2012 roku. Dopiero w 2013 roku konkurenci Apple dostarczą na rynek więcej tabletów (111 mln sztuk) od producenta iPada.