Co czwarty internauta woli, by przesyłki doręczyła mu poczta, a co dziesiąty decyduje się na własny odbiór towaru - wynika z badania Polski e-konsument - typologia zachowania, przeprowadzonego przez Katowicki Uniwersytet Ekonomiczny a opublikowanych przez portal pocztowokurierski.pl.
Przesyłkę kurierską częściej wybierają mężczyźni - 64,3 proc. niż kobiety - 60,8 proc. Natomiast z pośrednictwa poczty częściej korzystają kobiety - 29,2 proc. niż mężczyźni - 23,6 proc.
Okazuje się, że na wybór sposobu dostawy ma wpływ wiek kupującego. Ponad 2/3 badanych w wieku powyżej 25 lat wybiera przesyłkę kurierską, niespełna co czwarty - dostawę za pośrednictwem poczty. Wśród osób poniżej 24 roku życia niewiele ponad połowa wybiera dostawę przez kuriera a co trzecia osoba za pośrednictwem poczty. Co ósmy badany w tym wieku, wybiera odbiór osobisty. Badani nie ukrywali, że w wielu wypadkach na decyzję o osobistym odbiorze wpływa cena usługi. Ma to dla tej grupy wiekowej znaczenie, bo często są to jeszcze ludzie uczący się, którzy szukają tańszego wykonania usługi.