– Zapraszam do filtrowania – zachęcał Maciej Witucki, prezes grupy TP, na prezentacji nowej oferty internetowej Telekomunikacji Polskiej. Chodziło o porównywarkę cen, gdzie usługa Neostrada TP jest zestawiona z ofertami konkurencji, m.in. Netii i Telefonii Dialog. Na kilkanaście dni przed inicjatywą TP na uruchomienie podobnej usługi zdecydowała się sieć komórkowa Play.
– Prezes największego telekomu normalnie nie poświęciłby uwagi promowaniu drugorzędnej usługi. Sądzę, że zrobił to przez rozgłos wokół porównywania cen i optymalizacji wydatków – mówi „Rz" jeden z analityków telekomunikacyjnych.
Chodzi o usługę Blupill (teraz znaną jako Killbill) firmowaną przez poznański start-up Entellico. W marcu firma zaprezentowała internetowy optymalizator wydatków na usługi komórkowe analizujący wydatki użytkownika i podpowiadający alternatywne, korzystniejsze taryfy.
Sebastian Barylski z Entellico nie obawia się konkurencji dużych telekomów. Wskazuje, że nie analizują historycznych rachunków. – Operatorzy zamiast optymalizatora dają lichutkie porównywarki. Brak jest analizy rzeczywistych potrzeb klienta oraz pełnej oferty rynkowej z usługami dodanymi, promocjami – argumentuje.
Także Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwraca uwagę na różnice między usługami.