TP i Play uruchomiły usługę porównania cen usług

TP i Play uruchomiły na swoich stronach usługę bezpośredniego porównania cen własnych usług z ofertą konkurencji

Aktualizacja: 30.05.2011 15:34 Publikacja: 30.05.2011 01:31

Reklama Neostrady - internetowej usługi TP

Reklama Neostrady - internetowej usługi TP

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

– Zapraszam do filtrowania – zachęcał Maciej Witucki, prezes grupy TP, na prezentacji nowej oferty internetowej Telekomunikacji Polskiej. Chodziło o porównywarkę cen, gdzie usługa Neostrada TP jest zestawiona z ofertami konkurencji, m.in. Netii i Telefonii Dialog. Na kilkanaście dni przed inicjatywą TP na uruchomienie podobnej usługi zdecydowała się sieć komórkowa Play.

– Prezes największego telekomu normalnie nie poświęciłby uwagi promowaniu drugorzędnej usługi. Sądzę, że zrobił to przez rozgłos wokół porównywania cen i optymalizacji wydatków – mówi „Rz" jeden z analityków telekomunikacyjnych.

Chodzi o usługę Blupill (teraz znaną jako Killbill) firmowaną przez poznański start-up Entellico. W marcu firma zaprezentowała internetowy optymalizator wydatków na usługi komórkowe analizujący wydatki użytkownika i podpowiadający alternatywne, korzystniejsze taryfy.

Sebastian Barylski z Entellico nie obawia się konkurencji dużych telekomów. Wskazuje, że nie analizują historycznych rachunków. – Operatorzy zamiast optymalizatora dają lichutkie porównywarki. Brak jest analizy rzeczywistych potrzeb klienta oraz pełnej oferty rynkowej z usługami dodanymi, promocjami – argumentuje.

Także Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwraca uwagę na różnice między usługami.

– Optymalizator to inne narzędzie. Zlicza wykorzystanie usług w określonym czasie. Jeśli wprowadzenie przez telekomy porównywarek byłoby skierowane przeciwko Entellico, to byłby to ruch desperacki, obliczony na to, że użytkownicy nie orientują się w różnicy między porównywarką a optymalizatorem – uważa Streżyńska.

 

– Zapraszam do filtrowania – zachęcał Maciej Witucki, prezes grupy TP, na prezentacji nowej oferty internetowej Telekomunikacji Polskiej. Chodziło o porównywarkę cen, gdzie usługa Neostrada TP jest zestawiona z ofertami konkurencji, m.in. Netii i Telefonii Dialog. Na kilkanaście dni przed inicjatywą TP na uruchomienie podobnej usługi zdecydowała się sieć komórkowa Play.

– Prezes największego telekomu normalnie nie poświęciłby uwagi promowaniu drugorzędnej usługi. Sądzę, że zrobił to przez rozgłos wokół porównywania cen i optymalizacji wydatków – mówi „Rz" jeden z analityków telekomunikacyjnych.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni