Bacardi zwiększa sprzedaż w Polsce

Alkoholowy gigant, kojarzony głównie z rumem i wermutem, chce wykorzystać także boom na polskim rynku whisky. Kluczem do sukcesu ma być jego marka Dewar's

Publikacja: 01.06.2011 15:15

Bacardi zwiększa sprzedaż w Polsce

Foto: Bloomberg

— W ubiegłym roku sprzedaż Dewar's zwiększył się o ponad 40 proc. Marka ta odnotowała największy wzrost spośród tych, które oferujemy w Polsce — mówi "Rz" Łukasz Cieplak, marketing menedżer spółki Bacardi-Martini, oferującej w Polsce marki wywodzącej się z Kuby grupy alkoholowej Bacardi Limited.

Łukasz Cieplak tłumaczy, że Dewar's korzysta z rosnącej popularności whisky w Polsce. Z danych firmy Nielsen wynika, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. kupiliśmy łącznie prawie 8,3 mln litrów whisky, o ok. 28 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nasze wydatki na ten alkohol zwiększyły się o 17,5 proc., do 652 mln zł.

W Bacardi-Martini przyznają, że segment whisky jest jednym z tych, o który zamierzają w najbliższym czasie powalczyć szczególnie mocno. Drugim jest segment rumu, na którym oferują markę Bacardi. Jej udziały w segmencie drogich rumów z importu wynosi ok. 80 proc.

W przeciwieństwie do whisky, popyt na rum nie rośnie tak szybko. Od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. wydaliśmy na niego niecałe 50 mln zł, o ok. 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

— Rynek alkoholi mocnych w Polsce cały czas się zmienia. Konsumenci są bardziej otwarci na świat, obserwują co pija się w innych krajach i coraz chętniej sięgają po produkty z segmentu premium i RTD (drinki gotowe do spożycia - przyp. redakcja) — komentuje Cieplak. — Z naszego punktu widzenia przyszłość będzie należała do whisky, rumów i alkoholi z segmentu RTD.

Wartość segmentu drinków gotowych do spożycia zbliża się do 60 mln zł. Od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. zwiększyła się o prawie 25 proc. Szybciej rosła jedynie sprzedaż koniaków.

Grupa Bacardi, założona przez rodzinę Bacardi w drugiej połowie XIX w., ma obecnie 27 fabryk i zatrudnia 6 tys. osób. Do jej najbardziej znanych produktów, oprócz rumu Bacardi i whisky Dewar's, należą wódka Grey Goose, tequila Cazadores i wermut Martini. Ten ostatni ma największy udział w przychodach Bacardi-Martini Polska.

— W ubiegłym roku sprzedaż Dewar's zwiększył się o ponad 40 proc. Marka ta odnotowała największy wzrost spośród tych, które oferujemy w Polsce — mówi "Rz" Łukasz Cieplak, marketing menedżer spółki Bacardi-Martini, oferującej w Polsce marki wywodzącej się z Kuby grupy alkoholowej Bacardi Limited.

Łukasz Cieplak tłumaczy, że Dewar's korzysta z rosnącej popularności whisky w Polsce. Z danych firmy Nielsen wynika, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. kupiliśmy łącznie prawie 8,3 mln litrów whisky, o ok. 28 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nasze wydatki na ten alkohol zwiększyły się o 17,5 proc., do 652 mln zł.

Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Dyskusja o bezpieczeństwie Europy Środkowej i Wschodniej w Warszawie
Biznes
Donald Trump ostro krytykuje Elona Muska. „On po prostu oszalał”
Biznes
Przedsiębiorczy, czyli zaradny i pracowity
Biznes
Fala bankructw. Niemiecki rząd tnie podatki. Napięcia między USA a Chinami