Reklama

Bacardi zwiększa sprzedaż w Polsce

Alkoholowy gigant, kojarzony głównie z rumem i wermutem, chce wykorzystać także boom na polskim rynku whisky. Kluczem do sukcesu ma być jego marka Dewar's

Publikacja: 01.06.2011 15:15

Bacardi zwiększa sprzedaż w Polsce

Foto: Bloomberg

— W ubiegłym roku sprzedaż Dewar's zwiększył się o ponad 40 proc. Marka ta odnotowała największy wzrost spośród tych, które oferujemy w Polsce — mówi "Rz" Łukasz Cieplak, marketing menedżer spółki Bacardi-Martini, oferującej w Polsce marki wywodzącej się z Kuby grupy alkoholowej Bacardi Limited.

Łukasz Cieplak tłumaczy, że Dewar's korzysta z rosnącej popularności whisky w Polsce. Z danych firmy Nielsen wynika, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. kupiliśmy łącznie prawie 8,3 mln litrów whisky, o ok. 28 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nasze wydatki na ten alkohol zwiększyły się o 17,5 proc., do 652 mln zł.

W Bacardi-Martini przyznają, że segment whisky jest jednym z tych, o który zamierzają w najbliższym czasie powalczyć szczególnie mocno. Drugim jest segment rumu, na którym oferują markę Bacardi. Jej udziały w segmencie drogich rumów z importu wynosi ok. 80 proc.

W przeciwieństwie do whisky, popyt na rum nie rośnie tak szybko. Od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. wydaliśmy na niego niecałe 50 mln zł, o ok. 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

— Rynek alkoholi mocnych w Polsce cały czas się zmienia. Konsumenci są bardziej otwarci na świat, obserwują co pija się w innych krajach i coraz chętniej sięgają po produkty z segmentu premium i RTD (drinki gotowe do spożycia - przyp. redakcja) — komentuje Cieplak. — Z naszego punktu widzenia przyszłość będzie należała do whisky, rumów i alkoholi z segmentu RTD.

Reklama
Reklama

Wartość segmentu drinków gotowych do spożycia zbliża się do 60 mln zł. Od lutego 2010 r. do stycznia 2011 r. zwiększyła się o prawie 25 proc. Szybciej rosła jedynie sprzedaż koniaków.

Grupa Bacardi, założona przez rodzinę Bacardi w drugiej połowie XIX w., ma obecnie 27 fabryk i zatrudnia 6 tys. osób. Do jej najbardziej znanych produktów, oprócz rumu Bacardi i whisky Dewar's, należą wódka Grey Goose, tequila Cazadores i wermut Martini. Ten ostatni ma największy udział w przychodach Bacardi-Martini Polska.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama