Chińczycy nie chcą schodzić z budowy A2

Covec, który budował dwa 50 km odcinki autostrady między Łodzią a Warszawą jest zaskoczony decyzją rządu o zerwaniu umowy i liczy na dalsze negocjacje

Publikacja: 14.06.2011 08:06

Jak informują przedstawiciele chińskiej spółki w komunikacie, Covec dołoży wszelkich starań by znaleźć rozwiązanie dla sytuacji kryzysowej na budowie A2. Chcą dokończyć rozpoczętą budowę polskiej autostrady, wciąż liczą na przełom w negocjacjach.

Zdaniem chińskiego wykonawcy powrót na plac budowy i wznowienie prac na obu odcinkach choć bardzo trudne, nie będzie niemożliwe. Spółka będzie musiała wznowić rozmowy z podwykonawcami oraz dostawcami materiałów i w ogromnej większości podpisać z nimi nowe umowy. W przypadku, jeżeli strony porozumieją się i Covec wróci na budowę odcinków autostrady, spółka albo ponowie nawiąże współpracę z poprzednimi partnerami, albo będzie szukać nowych podwykonawców i dostawców materiałów budowlanych. Każdy scenariusz wiąże się z dużym ryzykiem dla spółki oraz podniesie koszty budowy.

Jak podają przedstawiciele spółki, w związku z dużymi opóźnieniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz Covecu, spółka będzie musiała ponownie zainwestować własne pieniądze, w celu kontynuowania prac.

Jednocześnie Andrzej Maciejewski, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że o żadnych zaległościach w regulowanie nie może być mowy — urząd zawsze płacił w terminie.

Problemy z budową trasy A2 przez Covec  miał? wynikać nie tylko z opóźnionych zdaniem Chińczyków płatności, ale i z  nierównego traktowania jej. " Niedopuszczalne jest to, że główny inżynier kontraktu, nadzorujący projekt, nie zatwierdza surowców użytych przez COVEC do podbudowy autostrady, w sytuacji, kiedy zostały one zakupione u tego samego producenta i mają takie same parametry jak te, użyte przez generalnych wykonawców na innych odcinkach budowy autostrady A2" - czytamy w piśmie od Covecu.

Jak informują przedstawiciele chińskiej spółki w komunikacie, Covec dołoży wszelkich starań by znaleźć rozwiązanie dla sytuacji kryzysowej na budowie A2. Chcą dokończyć rozpoczętą budowę polskiej autostrady, wciąż liczą na przełom w negocjacjach.

Zdaniem chińskiego wykonawcy powrót na plac budowy i wznowienie prac na obu odcinkach choć bardzo trudne, nie będzie niemożliwe. Spółka będzie musiała wznowić rozmowy z podwykonawcami oraz dostawcami materiałów i w ogromnej większości podpisać z nimi nowe umowy. W przypadku, jeżeli strony porozumieją się i Covec wróci na budowę odcinków autostrady, spółka albo ponowie nawiąże współpracę z poprzednimi partnerami, albo będzie szukać nowych podwykonawców i dostawców materiałów budowlanych. Każdy scenariusz wiąże się z dużym ryzykiem dla spółki oraz podniesie koszty budowy.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca