Do końca tego roku Advadis, czołowy dystrybutor piwa i napojów w Polsce, chce zaproponować przyłączenie się do tworzonej sieci detalicznej około tysiącu sklepów, czyli co siódmemu, z którym obecnie współpracuje. Ofertę zaczął już składać właścicielom placówek na Pomorzu i Dolnym Śląsku. W kolejnych miesiącach chce nawiązać współpracę ze sklepami na Górnym Śląsku, w Małopolsce i w Świętokrzyskiem.
– Pilotażowe placówki w różnych regionach kraju wystartują w opracowanym przez nas modelu i pod wspólnym logo jeszcze przed Bożym Narodzeniem – zapowiada Adam Brodowski, prezes Advadisu. Sklepy mają być zaliczane do tzw. segmentu convenience. Sztandarowym przykładem takich placówek jest w Polsce Żabka. W przeciwieństwie do niej w sklepach Advadisu ceny mają być jednak niższe. Spółka chce mieć także bardziej rozbudowaną ofertę dań gotowych.
– Rozwój sieci sklepów detalicznych wymaga nie tylko dodatkowych środków finansowych, ale także wskazane byłoby pozyskanie doświadczonego partnera – mówi Brodowski. Szef Advadisu rozmawia z producentami i hurtowymi sprzedawcami żywności. Spółka nie wyklucza także nawiązania współpracy z inwestorem branżowym.
Potencjalny partner mógłby objąć akcje nowej emisji, z której Advadis ma pozyskać do 100 mln zł. Decyzję w jej sprawie akcjonariusze podejmą w lipcu 2011 r.