Play ma ponad 6 mln klientów

W ciągu kwartału firma zdobyła ok. 400 tys. klientów

Publikacja: 21.07.2011 02:18

Play ma ponad 6 mln klientów

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

– Szybko przybywa użytkowników naszej sieci – poinformował Joergen Bang-Jensen, prezes spółki, która w tym roku skończyła cztery lata.

W ostatnich dniach czerwca w komórkowej sieci aktywnych było ponad 5,9 mln kart SIM, co dawało spółce szacunkowo ponad 12-proc. udział w rynku.  Wygląda więc na to, że w czerwcu polski rynek mógł sięgnąć magicznej bariery 50 mln kart SIM. To oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku: w czerwcu 2010 r. operatorzy mogli pochwalić się w sumie 45,75 mln kart. 56 proc. bazy Playa stanowili klienci usług pre-paid, a 44 proc. – kontraktowi.

Dane P4, operatora sieci Play, wskazują też, że w ciągu trzech miesięcy zdobyła ona ok. 400 tys. klientów. – Rośliśmy nawet nieco szybciej niż w I kwartale – zauważał Bang-Jensen.

Można szacować, że 25 proc. sprzedaży to użytkownicy mobilnego Internetu. Bang-Jensen podał, że na koniec czerwca Play miał ich ponad 800 tys. (ok. 700 tys. w marcu), co daje mu pierwsze miejsce wśród operatorów mobilnych.

Play rośnie m.in. kosztem konkurencji. – Od początku wejścia P4 na rynek przeszło do tej sieci 1,2 mln klientów innych operatorów, z czego 80 proc. to klienci kontraktowi – podsumował Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4. Według szacunków spółki w I połowie br. P4 miał 70-proc. udział w rynku przenośności numerów. Branżowy serwis Telepolis.pl szacował , że w drugim kwartale – podobnie jak w pierwszym – najwięcej klientów przeniosło numer do sieci Play z PTC (T-Mobile), z której usług zrezygnowało (netto) 156 tys.  klientów.

– Szybko przybywa użytkowników naszej sieci – poinformował Joergen Bang-Jensen, prezes spółki, która w tym roku skończyła cztery lata.

W ostatnich dniach czerwca w komórkowej sieci aktywnych było ponad 5,9 mln kart SIM, co dawało spółce szacunkowo ponad 12-proc. udział w rynku.  Wygląda więc na to, że w czerwcu polski rynek mógł sięgnąć magicznej bariery 50 mln kart SIM. To oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku: w czerwcu 2010 r. operatorzy mogli pochwalić się w sumie 45,75 mln kart. 56 proc. bazy Playa stanowili klienci usług pre-paid, a 44 proc. – kontraktowi.

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont