Soplica w nowej butelce wchodzi do sklepów

Wicelider polskiego rynku wódki,CEDC, realizuje zapowiedzi z początku roku. Do sklepów wchodzi właśnie Soplica w nowej butelce

Publikacja: 26.07.2011 15:48

Soplica w nowej butelce wchodzi do sklepów

Foto: ROL

Pod marką Soplica CEDC zaczyna także sprzedaż nowego produktu: spirytusu do nalewek o 60 - proc. zawartości alkoholu. Wicelider polskiego rynku wódki chce wykorzystać rosnące zainteresowanie Polaków wódkami smakowymi, zwanymi potocznie nalewkami. Kilka tygodni temu CEDC wprowadziło na rynek nową wódkę smakową Jeżówkę. W przeciągu ostatnich trzech lat udział wódek smakowych w rynku wódki wzrósł z 17 do 19 proc. Jak podaje firma Nielsen, w 2010 r. wydaliśmy na nie niemal 2 mld zł.

Zmianę opakowania wódki Soplica CEDC zapowiedziało wiosną tego roku. Wraz nowymi produktami nowa butelka ma umożliwić firmie umocnienie pozycji rynkowej. W 2009 r. pozycję lidera odebrał jej Stock Polska, producent Czystej de Luxe.

Z danych Nielsena, do których dotarła "Rz" wynika, że w maju 2011 r. łączne udziały CEDC w rynku wódki wynosiły 24,8 proc., wobec 24 proc. w marcu tego roku. W rozmowie z "Rz" William Carey, prezes CEDC, zapowiedział, że do końca 2011 r. firma chce kontrolować 26 - 27 proc. polskiego rynku wódki, a w ciągu trzech lat chce osiągnąć w nim 30 proc. udziałów.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedaż CEDC w Polsce napędzała głównie Żubrówka Biała, którą spółka wprowadziła na rynek jesienią 2010 r. W kwietniu tego roku należało do niej ok. 6,2 proc. całego rynku i 7 proc. rynku wódki czystej, co dawało jej miejsce w ścisłej czołówce branży. Na koniec 2011 r. udziały Żubrówki Białej powinny sięgnąć 8 – 9 proc.

Słabsze wyniki notowały ostatnio pozostałe marki CEDC. Z najnowszego rankingu branżowego Millionaires Club wynika, że w ubiegł roku  o ok. 24 proc. spadła sprzedaż Absolwenta, a o 5,7 proc. Soplicy. W czerwcu 2011 r. do marki tej należało ok. 2,5 proc. rynku wódki, wobec 3 proc. w grudniu 2010 r.

Zmiana opakowania w przypadku wódek, których nie można reklamować w mediach, będących w powszechnej sprzedaży,  jest jednym z kluczowych sposobów promocji tego alkoholu. — Trafiona zmiana może dodatkowo wypromować markę. Natomiast nieudana przyczynić się do spadku jej sprzedaży — mówi "Rz" osoba związana z rynkiem alkoholowym.

Jako przykłady nieudanej zmiany butelki i etykiety wymienia się Absolwenta, niegdyś najpopularniejszą wódkę w Polsce, a obecnie będącą poza rynkową czołówką. W branży krytycznie ocenia się także zmianę opakowań Krakowskiej i Starogardzkiej, produkowanych przez grupę Belvedere, trzeciego producenta wódki w Polsce.

Na częste zmiany opakowań decydują się także producenci piwa. Wiosną tego roku Grupy Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa zmienił puszkę i butelkę marki Żywiec. Obecnie do sklepów zaczyna trafiać odmieniona Tatra, trzecia najpopularniejsza marka piwa w Polsce (po Tyskim i Żubrze produkowanych przez Kompanię Piwowarską). Jak podaje Grupa Żywiec, w ostatnim czasie Tarta zyskuje udziały rynkowe najszybciej spośród markowych  piw w Polsce. W okresie od stycznia do maja 2011 r. jej udziały były o 1,7  pkt. proc. wyższe niż w tym samym czasie rok wcześniej — wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

Pod marką Soplica CEDC zaczyna także sprzedaż nowego produktu: spirytusu do nalewek o 60 - proc. zawartości alkoholu. Wicelider polskiego rynku wódki chce wykorzystać rosnące zainteresowanie Polaków wódkami smakowymi, zwanymi potocznie nalewkami. Kilka tygodni temu CEDC wprowadziło na rynek nową wódkę smakową Jeżówkę. W przeciągu ostatnich trzech lat udział wódek smakowych w rynku wódki wzrósł z 17 do 19 proc. Jak podaje firma Nielsen, w 2010 r. wydaliśmy na nie niemal 2 mld zł.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!