Zysk operacyjny BMW w drugim kwartale wzrósł o 66 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku osiągając poziom 2,86 mld euro. Tymczasem rynek spodziewał się 2,3 mld euro zysku.
Wraz z dobrym zyskiem BMW podało informację o marży na samochodzie. Zysk w stosunku do sprzedaży wzrósł do poziomu 14,4 proc. z 9,6 proc. rok wcześniej, co jest wynikiem najlepszym w historii. W tym samym czasie marża Audi wyniosła 11,8 proc. a Mercedesa 10,7 proc.
- Jako analityk, który od 11 lat zajmuje się BMW to wspaniałe uczucie widzieć taki poziom zysków firmy. Nigdy w przeszłości nie spodziewałbym się, że producent będize w stanie wejść na takl wysoki poziom marżowy – komentuje Max Warburton, analityk lpndyńskiego Sanford C. Bernstein.
Świetne wyniki stymulowała duża sprzedaż zwłaszcza limuzyn serii 5 oraz SUVa X3. Sprzedaż „piątki" wzrosła aż o 80 proc., a X3 podwoiła się. BMW odnotowało 18 proc. wzrost całej sprzedaży.