– Mamy wyłączność na negocjacje z PKP do końca tygodnia. Liczę, że już w czwartek uda nam się parafować porozumienie o przejęciu udziałów spółki – mówi „Rz" Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.
Nie chce zdradzić, ile kierowana przez niego firma jest w stanie dać za przejęcie Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Rynek szacuje transakcję na ok. 0,5 mld zł.
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury jest spółką z grupy PKP zajmującą się modernizacją torów. W portfelu ma kontrakty m.in. na modernizację torów z Łodzi do Warszawy czy na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2009/2010 wyniosły 541 mln zł, zysk netto – 9,1 mln zł. W tym roku obroty mają wzrosnąć do ok. 704 mln zł.
Dla Budimeksu to szansa na umocnienie pozycji na rynku budowy infrastruktury kolejowej. Od dwóch lat spółka startuje w dużych przetargach ogłaszanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację torów. Zdobyła kontrakt na budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Iławie, czyli modernizację 52 km torów za 758 mln zł.
Jeszcze w tym roku właściciela ma też zmienić pakiet większościowy PKP Cargo. Eksperci wyceniają wartość towarowego przewoźnika kolejowego na ok. 3 mld zł.