Jak donosi Campaign for Real Ale (CAMRA) boom na małe wytwórnie piwa ma związek z rosnącą popularnością klasycznego piwa brytyjskiego zwanego ale.
- Tylko w ciągu ostatniego roku powstało 100 nowych browarów. Wierzmy, że ich łączna liczba sięgnie 1 tys. w ciągu 1 – 1,5 roku – mówi Simon Reed z CAMRA cytowany przez portal Foodmanufacture.com. Tłumaczy także, że o 40 proc. zwiększyła się liczba osób, które po raz pierwszy spróbowały ale.
Według CAMRA pozytywne perspektywy dla browarów warzących ale wynika z faktu, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający wobec jakości produktów.
Moda na lokalne piwa nie ogranicza się jedynie do Wysp Brytyjskich. Coraz więcej sprzedają także regionalne browary w Polsce. W pierwszej połowie 2011 roku ich łączna sprzedaż mogła wzrosnąć według branży o 6 – 9 proc. Ale są i takie, które poprawiły ją o 20 – 30 proc.
Szacuje się, że udziały lokalnych browarów w polskim rynku piwa nie przekraczają obecnie 5 proc. Zdaniem przedstawicieli branży piwnej w ciągu najbliższych kilku lat mają szansę sięgnąć 10 proc.