– Ogłaszamy ostatnie przetargi na realizację inwestycji współfinansowanych z rządowego programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko" – mówi Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za budowę i modernizację torów.
– Do końca września rozpoczniemy postępowania na wybór wykonawców prac m.in. z Poznania do Czempina, z Rembertowa do Tłuszcza czy z Kutna do Piły. Na przyszły rok zostanie nam jeszcze ogłoszenie przetargów na odcinki z Warszawy Okęcia do Radomia, wartych w sumie ok. 1,9 mld zł, i na inne drobniejsze prace – wyjaśnia prezes Szafrański.
To, czy pojawią się zlecenia na kolejne prace, okaże się jesienią. Wówczas Komisja Europejska zadecyduje, czy można przesunąć na inwestycje drogowe ok.
1 mld euro oszczędności osiągniętych dotychczas przy rozstrzyganiu przetargów kolejowych. Jeśli środki zostaną jednak na kolei, to niewykluczone, że będzie je można wykorzystać na remonty i odnowienie torów, a nie jak do tej pory tylko na gruntowną modernizację.
1,9 mld zł są warte przetargi zaplanowane na początek przyszłego roku