- Dzisiaj możemy już powiedzieć, że rok  ten rok spółka  zakończy najlepszym wynikiem finansowym w swojej historii. Po ośmiu miesiącach roku Spółka notuje 176 mln zł zysku netto i 264 mln zł zysku na sprzedaży – powiedział   Wojciech Balczun, prezes PKP cargo. Do tej pory najwyższy w historii całoroczny zysk netto Spółka osiągnęła w drugim roku swojej działalności (rok 2002) i było to 152,8 mln zł.

Poprawę wyników udało się uzyskać dzięki restrukturyzacji, cięciu wydatków i zwiększeniu efektywności.

Znacznie wzrosła masa przewożonych przez spółkę towarów. W ciągu pierwszych trzech kwartałów spółka przewiozła prawie 100 mln ton ładunków. To o 13,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku, kiedy to przewoźnik  obsłużył 86,98 mln ton ładunków.

Wśród 98,7 mln ton ładunków, przewiezionych w  okresie od stycznia do września, tradycyjnie dominowały węgiel kamienny – 39,6 mln ton (40,1 proc. wszystkich przewozów spółki) oraz kruszywa – 23,2 mln ton (23,5 proc.). Przewozy kruszyw w tym roku wzrosły o ok. 70 proc