William Eccleshare, prezes Clear Channel International, który w styczniu spodziewał się kilkuprocentowego wzrostu segmentu w Polsce, dziś ma na ten temat inne zdanie. – Myślę, że nadrobienie ubytku z pierwszej połowy roku jest mało realne – powiedział w rozmowie z nami. Pierwsze sześć miesięcy br. przyniosło firmom outdoorowym blisko 3-proc. spadek przychodów.
Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, wskazuje, że dane za III kwartał dla branży będą znane w przyszłym tygodniu. – Mamy szanse, aby zakończyć rok na poziomie z 2010 roku – mówi.
Eccleshare patrzy z optymizmem w przyszłość polskiego rynku. – Według Zenith Optimedia kraje Europy Środkowo-Wschodniej w 2012 r. mogą odnotować nawet 14-proc. wzrost wpływów reklamowych. Nie wiem, czy będzie on tak wysoki, ale sądzę, że Polska będzie wyglądała pod tym względem lepiej niż pozostałe kraje regionu, m.in. w związku z tym, że 2012 r. to rok mistrzostw Europy w piłce nożnej – ocenia. Liczy, że 2012 r. przyniesie pierwsze efekty postępowania przetargowego na budowę i zarządzanie wiatami przystankowymi w Warszawie. Startuje w nim kilka konsorcjów, w tym firmy giełdowe (AMS, zależny od Agory, CAM Media). – Miasto przekazało zainteresowanym ostateczną wersję umowy. Poprawkę zgłosiła jedna firma, dlatego jest szansa, że złożenie definitywnych ofert nastąpi w listopadzie. Wtedy miasto mogłoby wybrać zwycięzcę w tym roku – ocenia Kaczoń.
Branża liczy też, że jej udział w rynku reklamy urośnie dzięki nowemu standardowi badań. Zajmie się nimi spółka utworzona przez AMS, Stroer i Clear Channel. Firmy czekają dziś na zgodę Komisji Europejskiej na jej utworzenie.
?