Koniec protestów płacowych w PZL

Porozumienie płacowe między związkowcami i zarządem fabryki śmigłowców zakończyło we wtorek strajk w PZL Świdnik

Publikacja: 09.11.2011 01:47

Rano w obecności przedstawicieli wszystkich pięciu związków zawodowych działających w zakładzie jeszcze dopinano ostateczne uzgodnienia, a już po dziesiątej załoga polskiej fabryki włosko-brytyjskiego koncernu helikopterowego AgustaWestland przerwała protest i przystąpiła do pracy.

Umowa podpisana we wtorek wieczorem wprowadza trzyletni system podnoszenia wynagrodzeń. Andrzej Borys, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Sierpień '80, który był organizatorem strajku, zapewnia, iż po walce, której apogeum była poniedziałkowa demonstracja na ulicach Świdnika, osiągnięto kompromis satysfakcjonujący protestujących.

Ryszard Kość, szef zakładowej „Solidarności", też uważa porozumienie za dobre. „S" nie przyłączyła się do strajku, ale w negocjacjach zabiegała o długofalowe rozwiązania: udało się uporządkować płacowe sprawy do 2014 r. – mówi. W firmie, która zatrudnia 2,9 tys. pracowników, wreszcie można wyciszyć emocje.

2900 pracowników obejmą podwyżki uzgodnione we wtorek w PZL Świdnik AgustaWestland

Strajk w największej firmie lotniczej w kraju, należącej od ponad roku do włosko-brytyjskiego koncernu AgustaWestland, czołowego producenta śmigłowców na świecie, skutkował codziennie poważnymi stratami.

Polski zakład AW w podlubelskim Świdniku robi nie tylko gotowe helikoptery Sokół (SW-3) i Puszczyk (SW-4) własnej konstrukcji, ale też produkuje większość kadłubów i lotniczych struktur dla włoskich fabryk macierzystego koncernu. Świdnik, zwłaszcza w ostatniej dekadzie, stał się także kooperacyjnym partnerem dla największych producentów samolotów. Robi części dla Airbusa, francuskich spółek lotniczych Sogerma i Latecoere, współpracuje z brytyjskim GKN, amerykańskim Bellem i Cessną, ma umowę na dostawy samolotowych struktur dla szwajcarskiego Pilatusa.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora z.lentowicz@rp.pl

Rano w obecności przedstawicieli wszystkich pięciu związków zawodowych działających w zakładzie jeszcze dopinano ostateczne uzgodnienia, a już po dziesiątej załoga polskiej fabryki włosko-brytyjskiego koncernu helikopterowego AgustaWestland przerwała protest i przystąpiła do pracy.

Umowa podpisana we wtorek wieczorem wprowadza trzyletni system podnoszenia wynagrodzeń. Andrzej Borys, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Sierpień '80, który był organizatorem strajku, zapewnia, iż po walce, której apogeum była poniedziałkowa demonstracja na ulicach Świdnika, osiągnięto kompromis satysfakcjonujący protestujących.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni