- Kupno dalszych 5 proc. (i zwiększenie stanu posiadania do 58,5 proc.) jest zasadniczym krokiem w uzupełnieniu integracji obu grup- stwierdził szef obu, Sergio Marchionne w komunikacie prasowym.
Podwyższenie udziału o 5 proc. było przewidziane w porozumieniu podpisanym w 2009 r. przez Włochów z Chryslerem, które pozwoliło Włochom przejąć zarządzanie operacyjne koncernem mającym duże problemy.
Operacja zależała od uzyskania przez Chryslera od urzędu nadzoru rynku zgody na produkowanie w USA modelu Didge Dart, pojazdu opartego na fiatowskiej technologii o większej sprawności paliwowej. Pojazd ma przebywać 40 mil (mila = 1609,3 m) na galonie (3,8 l).
- Jesteśmy szczególnie dumni z tego osiągnięcia, bo stanowi zapłatę za zaufanie do FIAT-a, że wprowadzi na amerykański rynek sprawne samochodowy i silniki – dodał Marchionne. – Naszą strategią w biznesie jest przywiązanie do długofalowej mobilności z uwzględnieniem ekologii, co uczyniło z FIAT-a najbardziej ekologicznego producenta pojazdów w Europie.