Według UOKiK, w ramach konkursu wysyłano smsy do osób, którego nie wyraziły na to zgody. Użytkownicy dostawali też wiadomości zapewniające, że zostali laureatami nagrody. Wszystko bez nazwy organizatora konkursu, ceny smsów czy informacji, gdzie można znaleźć warunki kwizu.

Prezes UOKIK-u odstąpiła natomiast od  nakładania kary pieniężnej na Polską Telefonię Cyfrową (operator sieci T-Mobile), kwestionując jej praktyki przy loterii „100 Mercedesów od Ery" z 2009 r. Finansowej kary nie ma, bo PTC zobowiązała się do zmiany praktyki, m.in. do wysyłania wiadomości marketingowych tylko do osób, które wyraziły na to zgodę. Poza tym poszkodowanym abonentom zostanie przyznana rekompensata, dodatkowe pakiety minut i 500 złotowe zadośćuczynienie. Operator sieci T-Mobile musi natomiast przekazać 311 tys. zł darowizny na rzecz fundacji Kid Protect.

W końcu UOKiK zakwestionował wczoraj także informacje przekazywane podczas kampanii reklamowej sieci Play. Karą 495,6 tys. zł zakończył postępowanie zaczęte w grudniu 2010 r., a dotyczące kampanii Play Fresh z 2009 r. P4, operator sieci Play posługiwał się hasłem „Darmowe smsy w Play Fresh" nie zamieszczając we wszystkich materiałach informacji o ograniczeniu czasowym usługi.

Telecom Media już odwołało się od decyzji UOKiK. P4 jeszcze nie, a PTC nie skorzysta.