Ale tak naprawdę, to dzisiaj producenci aut patrzą z zazdrością na dwie koreańskie marki — Kia i Hyundaia. I zastanawiają się na czym polega tajemnica ich sukcesu. Podczas trwającego jeszcze przez 10 dni Salonu Kia ma swoje stoisko obok Rolls Royce. Brytyjczycy mogą się zżymać, ale to sprzedać Kia rośnie jak szalona.
Koreańczycy mówią już o swoich markach, że są wiodące w Europie Do ich promowania i prowadzenia zatrudniają Europejczyków, mają na kontynencie fabryki i centra projektowe. Mark Fulthrope z IHS Automotive nie komentuje tych opinii, ale przyznaje, że i Kia i Hyundai mocno cisną konkurencję.
— W ciągu ostatnich trzech- czterech lat Kia i Hyundai rzeczywiście stały się ważnymi graczami na rynku aut masowych i zaczynają oferować auta po cenach, które dotychczas były „zarezerwowane" dla Opla i Peugeota. I to właśnie te dwie marki najbardziej ucierpią z powodu koreańskiej konkurencji — uważa Fulthorpe. Przy tym IHS w swoich analizach spekulacje dotyczące możliwego zamknięcia fabryki Vauxhalla w brytyjskim Ellesmere Port opiera właśnie na perspektywach wzrostu sprzedaży Kia i Hundaia.
Kia pokazała w Genewie nowego Cee„da. To auto nie ma żadnych tradycyjnych cech samochodów koreańskich. Jest muskularne, zgrabne, nowoczesne, praktycznie ma prawo do porównań z modelami sportowymi. Pod maską nowe silniki do wyboru — dwa benzynowe i dwa diesla, wszystkie z emisją spełniającą europejskie normy.
Dyrektor generalny europejskiej części Kia, Thomas Oh nie ukrywał, że Cee"d od samego początku zmienił europejski wizerunek jego firmy. Nowy Cee„d ma ten wizerunek umocnić. Ten model nie jest jedyną nowością Kia. Cee"d SW — kombi jest wydłużonym hachbackiem. na rynku ma się ukazać w drugiej połowie tego roku.