Niemal 58 mln zł przeznaczyły browary na reklamy w I kwartale – podaje firma badawcza Kantar Media.
Wydatki te były o prawie jedną piątą wyższe niż rok temu. Najwięcej – ponad 25,5 mln zł – na reklamy przeznaczyła grupa Żywiec, wicelider branży.
Walka o kibiców
Pierwsze miesiące roku były dla browarów zaledwie rozgrzewką. Kulminacja promocyjnej gorączki przypadnie z pewnością na maj i czerwiec, czyli na dni poprzedzające mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
– Euro 2012 jest kluczowym wydarzeniem na rynku piwa w tym roku – mówi Melania Popiel, rzeczniczka Carlsberg Polska, trzeciej firmy piwowarskiej w kraju.
– Sport, obok muzyki i kina, to kluczowa platforma do komunikowania się browarów z konsumentem – wyjaśnia Xavier Belison, prezes grupy Żywiec. Dodaje też, że futbolowe mistrzostwa są ważnym wydarzeniem dla konsumentów piwa, szczególnie dla mężczyzn między 25. a 50. rokiem życia.