- Ubiegły rok poświęciliśmy na porządkowanie struktury i organizacji naszej grupy. Teraz chcemy skupić się na działaniach rynkowych, które już w tym roku przyniosą nam dwucyfrowy wzrost obrotów – mówi „Rz" Marek Sypek, prezes Agros-Nova, czołowej firmy spożywczej w Polsce, której roczne przychody sięgają 1 mld zł.
Spółka planuje zdobycie mocnej pozycji na wartym niemal 800 mln złotych rynku napojów energetycznych. Bój toczą już o niego m.in. Tiger grupy Maspex i Black należący do FoodCare. Teraz do gry włącza się jej marka Demon.
- Rynek napojów energetycznych będzie się nadal rozwijał w Polsce, m.in. za sprawą rosnących nakładów marketingowych i nowych graczy, którzy na niego wejdą – uważa Marek Sypek. – Marka Demon ma szansę zdobyć w nim w ciągu trzech lat miejsce w pierwszej piątce najpopularniejszych energetyków – dodaje.
Firma należąca od 2010 r. do funduszu IK Investment Partners chce także bardziej wykorzystać potencjał marek: Dr Witt oraz Krakus. Pod pierwszą z nich będzie rozwijać ofertę produktów funkcjonalnych, czyli z dodatkami pozytywnie wpływającymi na organizm. W ostatnich dniach rozpoczęła sprzedaż takich właśnie napojów oraz gum do żucia. Te ostatnie m.in. poprawiają przemianę materii.
- Produkty funkcjonalne stanowią na razie niszę w polskim rynku spożywczym. Jednak popyt na nie będzie się zwiększał wraz ze wzrostem świadomości żywieniowej i zdrowotnej Polaków oraz ich zamożności – uważa prezes Agros-Nova.