Reklama

Agros-Nova wchodzi na rynek energetyków

Właściciel Łowicza i Fortuny rozpoczyna sprzedaż napoju energetycznego. W planach ma także przejęcia

Publikacja: 08.05.2012 13:36

Agros-Nova wchodzi na rynek energetyków

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

- Ubiegły rok poświęciliśmy na porządkowanie struktury i organizacji naszej grupy. Teraz chcemy skupić się na działaniach rynkowych, które już w tym roku przyniosą nam dwucyfrowy wzrost obrotów – mówi „Rz" Marek Sypek, prezes Agros-Nova, czołowej firmy spożywczej w Polsce, której roczne przychody sięgają 1 mld zł.

Spółka planuje zdobycie mocnej pozycji na wartym niemal 800  mln złotych rynku napojów energetycznych. Bój toczą już o niego m.in. Tiger grupy Maspex i Black należący do FoodCare. Teraz do gry włącza się jej marka Demon.

-  Rynek napojów energetycznych będzie się nadal rozwijał w Polsce, m.in. za sprawą rosnących nakładów marketingowych i nowych graczy, którzy na niego wejdą – uważa Marek Sypek. – Marka Demon ma szansę zdobyć w nim w ciągu trzech lat miejsce w pierwszej piątce najpopularniejszych energetyków  – dodaje.

Firma należąca od 2010 r. do funduszu IK Investment Partners chce także bardziej wykorzystać potencjał marek: Dr Witt oraz Krakus. Pod  pierwszą z nich będzie rozwijać ofertę produktów funkcjonalnych, czyli z dodatkami pozytywnie wpływającymi na organizm. W ostatnich dniach rozpoczęła sprzedaż takich właśnie napojów oraz gum do żucia. Te ostatnie m.in. poprawiają przemianę materii.

- Produkty funkcjonalne stanowią na razie niszę w polskim rynku spożywczym. Jednak popyt na nie będzie się zwiększał wraz ze wzrostem świadomości żywieniowej i zdrowotnej Polaków oraz ich zamożności – uważa prezes Agros-Nova.

Reklama
Reklama

Pod marką Krakus dostępne będą przetwory warzywne z wyższej półki cenowej.  Agros­-Nova wykorzysta ją także do zdobycia udziałów w rynku majonezu, gdzie zadebiutowała przed Wielkanocą. – Do lidera, którym jest marka Winiary, należy nadal ponad 40 proc. polskiego rynku majonezu wartego ponad 600 mln zł. Tak duża koncentracja udziałów w rękach jednej firmy sprzyja ekspansji nowych graczy  - mówi Marek Sypek. Agros-Nova chce zająć na nim co najmniej trzecie miejsce.

Rozwijaniu oferty pod marką Krakus sprzyjać będzie przejęcie firmy Fruktus, która specjalizuje się w produkcji przetworów owocowo-warzywnych oraz majonezów. Na zakup tej osiągającej około 100 mln zł przychodów spółki musi jeszcze zgodzić się UOKiK. Powinien to zrobić w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Fruktus może nie być jedyną firmą, którą w 2012 roku przejmie Agros-Nova. – Prowadzimy rozmowy z dwoma spółkami o skali biznesu większej od Fruktusa – mówi Marek Sypek. Dodaje, że kluczowe w przypadku przejęć są dla Agros-Nova zwiększenie skali biznesu oraz synergie, które przełożą się na poprawę wyników finansowych firmy. – Agros-Nova należy do funduszu inwestycyjnego, który za 3 - 5 lat będzie chciał z niej wyjść realizując znaczne zyski – mówi Marek Sypek.

Efektem porządków w grupie jest decyzja o sprzedaży zakładu we Włocławku, gdzie Agros-Nova produkuje popularny na Kujawach i Pomorzu keczup. W grę wchodzi nie tylko zbycie fabryki, ale także marki. Po sfinalizowaniu transakcji produkcję przetworów owocowo-warzywnych Agros-Nova skoncentruje w zakładzie w Łowiczu. W 2012 r. zainwestuje tam ok. 20 mln zł.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama