Potwierdziły się tym samym informacje „Rz", która jako pierwsza informowała o planowanym wyglądzie i terminie prezentacji odświeżonego wizerunku firmy.

- Największym wyzwaniem było znalezienie tego jedynego właściwego rozwiązania, które byłoby ponadczasowe. Konieczne było uproszczenie dotychczasowego znaku, aby był w stanie przebić się przez ogrom informacji jakie docierają do nas każdego dnia. Pomysł odwołania się do znaku firmy z lat 50. jest niezwykle istotny z punktu widzenia dwustuletniej tradycji PZU – mówi Michał Łojewski, odpowiedzialny za nowy projekt. Jest on też autorem odświeżonego kilka miesięcy temu logo banku PKO BP. W reklamowej kampanii telewizyjnej ubezpieczyciela w roli wypędzanego przez nowe logo „ducha molocha" gra Janusz Rewiński.

- Musimy zmienić nasz wizerunek, bo do dziś wiele osób myli nas z ZUS-em. Zmiana loga to tylko pierwszy krok zmiany, będziemy ewoluować dalej, nie chcemy kojarzyć się już z biurokratycznym molochem – mówił prezes firmy Andrzej Klesyk.

Nowy znak będzie obowiązywać od soboty, 12 maja. Mija wówczas druga rocznica debiutu PZU na warszawskiej giełdzie.