Nowa butelka ma napędzić sprzedaż Wyborowej

Tuż przed mistrzostwami piłkarskim Pernod Ricard zmienia wizerunek swojej flagowej marki. Liczy, że jej sprzedaż urośnie dzięki temu nie tylko w Polsce

Publikacja: 31.05.2012 16:30

Nowa butelka ma napędzić sprzedaż Wyborowej

Foto: spółka

- Na wprowadzenie nowej butelki dla Wyborowej, nad którą pracowaliśmy dwa lata, wybraliśmy moment, kiedy Polskę odwiedzą tysiące gości z zagranicy – mówi „Rz" Gu­il­lau­me Gi­rard-Rey­det, prezes Per­nod-Ri­card Pol­ska. – Rynek polski jest dla nas kluczowy, ale Wyborowa jest marką o zasięgu międzynarodowym, dlatego liczymy, że zmiana opakowania wpłynie pozytywnie także na jej sprzedaż za granicą – dodaje.

Nowa butelka, która wczoraj miała swoją premierę w Warszawie, na półkach sklepowych ma pojawić się w ciągu 10 dni. Jej cena, jak zapewnia szef Pernod Ricard Polska, na razie się nie zmieni. Firma zaczyna od zmiany opakowania wódki czystej. Na przełomie sierpnia i września w nowym opakowaniu będzie także sprzedawać trzy odmiany smakowe Wyborowej wprowadzone na rynek pod koniec 2011 roku.

W dużym stopniu to właśnie one sprawiły, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż Wyborowej urosła, według wyliczeń firmy badawczej Nielsen,  o 6,3  proc.  Tylko w kwietniu popyt na Wyborową był o ponad 13 proc. wyższy niż przed rokiem. W tym czasie łączna sprzedaż wódek premium, do których zaliczana jest Wyborowa, spadła o niemal 4 proc.

Wyborowa z udziałami sięgającymi 24 proc. (po czterech pierwszych miesiącach 2011 r. wynosiły 20 proc.) jest dziś najpopularniejszą wódką z segmentu premium w Polsce. Jej udziały w całym rynku wódki sięgają 3 proc., do daje jej miejsce, co daje jej miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wódek w Polsce.

- Zakładamy, że dzięki nowej butelce sprzedaż Wyborowej urośnie w tym roku o co najmniej 5 proc. Przy malejącym od dłuższego czasu popycie na wódki premium w Polsce będzie można to uznać za duży sukces – uważa Gu­il­lau­me Gi­rard-Rey­det.

Zmiana opakowania jest kluczowym działaniem promocyjnym w przypadku wódek w Polsce. Dzieje się tak dlatego, że mocne alkohole nie mogą być reklamowane w ogólno dostępnych mediach. Poprzednia zmiana butelki Wyborowej odbyła się w 2005 roku. Tym razem Pernod Ricard zdecydował się na wprowadzenie zmian, które sprawiają, że butelka będzie bardziej widoczna na półce. Jak wyjaśnia szef Pernod Ricard Polska butelka Wyborowej nabrała bardziej męskiego charakteru. Firma liczy na to, że nowe opakowanie sprawi, że po Wyborową będą sięgać chętnie także młodsi konsumenci, czyli liczący 25 lati więcej.

Za granicą nowa butelka ma przysłużyć się Wyborowej najbardziej na jej głównych rynkach eksportowych, czyli w Meksyku, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

- Chcemy także mocniej zaistnieć w Afryce, gdzie wódka staje się coraz bardziej popularna. W przyszłym roku planujemy działania promocyjne Wyborowej w Angolii, Kenii oraz RPA – zapowiada Gu­il­lau­me Gi­rard-Rey­det.

W ostatnim czasie słabiej niż Wyborowa radzi sobie należąca do Pernod Ricard Luksusowa. W kwietniu jej sprzedaż zmalała o nieco ponad 11 proc. Marka należy do średniej półki cenowej, o który w ostatnim czasie toczy się najostrzejsza walka między największymi graczami.

– Uważamy, że potencjał Luksusowej jest znacznie większy. Jako jedyna spośród wódek mainstream jest z ziemniaków, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Chcemy bardziej podkreślić ten fakt – mówi Gu­il­lau­me Gi­rard-Rey­det . Działania mające bardziej wypromować Luksusową Pernod Ricard planuje na koniec tego roku.

W kwietniu udziały Pernod Ricard w polskim rynku wódki wynosiły  6,6 proc. Przed rokiem były  0,3 pkt. proc. wyższe.

- Na wprowadzenie nowej butelki dla Wyborowej, nad którą pracowaliśmy dwa lata, wybraliśmy moment, kiedy Polskę odwiedzą tysiące gości z zagranicy – mówi „Rz" Gu­il­lau­me Gi­rard-Rey­det, prezes Per­nod-Ri­card Pol­ska. – Rynek polski jest dla nas kluczowy, ale Wyborowa jest marką o zasięgu międzynarodowym, dlatego liczymy, że zmiana opakowania wpłynie pozytywnie także na jej sprzedaż za granicą – dodaje.

Nowa butelka, która wczoraj miała swoją premierę w Warszawie, na półkach sklepowych ma pojawić się w ciągu 10 dni. Jej cena, jak zapewnia szef Pernod Ricard Polska, na razie się nie zmieni. Firma zaczyna od zmiany opakowania wódki czystej. Na przełomie sierpnia i września w nowym opakowaniu będzie także sprzedawać trzy odmiany smakowe Wyborowej wprowadzone na rynek pod koniec 2011 roku.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca