- Na wprowadzenie nowej butelki dla Wyborowej, nad którą pracowaliśmy dwa lata, wybraliśmy moment, kiedy Polskę odwiedzą tysiące gości z zagranicy – mówi „Rz" Guillaume Girard-Reydet, prezes Pernod-Ricard Polska. – Rynek polski jest dla nas kluczowy, ale Wyborowa jest marką o zasięgu międzynarodowym, dlatego liczymy, że zmiana opakowania wpłynie pozytywnie także na jej sprzedaż za granicą – dodaje.
Nowa butelka, która wczoraj miała swoją premierę w Warszawie, na półkach sklepowych ma pojawić się w ciągu 10 dni. Jej cena, jak zapewnia szef Pernod Ricard Polska, na razie się nie zmieni. Firma zaczyna od zmiany opakowania wódki czystej. Na przełomie sierpnia i września w nowym opakowaniu będzie także sprzedawać trzy odmiany smakowe Wyborowej wprowadzone na rynek pod koniec 2011 roku.
W dużym stopniu to właśnie one sprawiły, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż Wyborowej urosła, według wyliczeń firmy badawczej Nielsen, o 6,3 proc. Tylko w kwietniu popyt na Wyborową był o ponad 13 proc. wyższy niż przed rokiem. W tym czasie łączna sprzedaż wódek premium, do których zaliczana jest Wyborowa, spadła o niemal 4 proc.
Wyborowa z udziałami sięgającymi 24 proc. (po czterech pierwszych miesiącach 2011 r. wynosiły 20 proc.) jest dziś najpopularniejszą wódką z segmentu premium w Polsce. Jej udziały w całym rynku wódki sięgają 3 proc., do daje jej miejsce, co daje jej miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wódek w Polsce.
- Zakładamy, że dzięki nowej butelce sprzedaż Wyborowej urośnie w tym roku o co najmniej 5 proc. Przy malejącym od dłuższego czasu popycie na wódki premium w Polsce będzie można to uznać za duży sukces – uważa Guillaume Girard-Reydet.