Jak podaje Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w ostatnim dniu sierpnia kierowcom ma zostać udostępniony m.in. 35-km odcinek trasy S7 z Pasłęka do Miłomłyna, 22,7-km fragment S8 z Rawy Mazowieckiej do granicy woj. łódzkiego, 11-km odcinek tej samej trasy, czyli obwodnice Zambrowa i Wiśniewa, oraz 8 km drogi ekspresowej nr 19 ze Stobiernej do Rzeszowa.
We wrześniu ma przybyć kolejne 83 km tras ekspresowych i łódzki odcinek autostrady A1 z Torunia do Strykowa.
Trasy ekspresowe, które mają zostać oddane kierowcom we wrześniu, zgodnie z deklaracjami GDDKiA, to S8 z Wrocławia do Oleśnicy i z Piotrkowa Trybunalskiego do Rawy Mazowieckiej. – Gotowe powinny być też łódzkie odcinki autostrady A1. Chcemy, by prace na odcinku z Kowala do Torunia zostały zakończone jeszcze w tym roku – mówi Urszula Nelken.
Mimo że autostrada A4 miała być gotowa na Euro 2012, wiadomo, że do wschodniej granicy w całości nie powstanie nawet do końca roku. Pozostałe odcinki A4 opóźniły m.in. liczne powodzie i błędy projektowe. Trasa powstanie zapewne dopiero w I połowie przyszłego roku, mimo że na części kontraktów wciąż obowiązuje czas zakończenia prac w tym roku. Jeszcze w tym roku mają się zakończyć prace na odcinku z Szarowa do Brzeska i z Krzyża do Rzeszowa Zachodniego. W pozostałych przypadkach wykonawcy złożyli roszczenia o przedłużenie terminu umowy.
Południowa obwodnica Warszawy, którą buduje Bilfinger Berger Budownictwo, miała być gotowa do sierpnia. Powstanie, przynajmniej teoretycznie, 138 dni później, bo wykonawca chciał, by GDDKiA przesunęła termin zakończenia prac o rok.