Reklama

Wielka Brytania liczy na turystów

Brytyjczycy mają nadzieję, że dzięki igrzyskom olimpijskim w Londynie do kraju przyjadą rzesze kolejnych turystów. Organizacja VisitBritain wyda na kampanię promocyjną 35 mln funtów

Publikacja: 15.08.2012 10:00

Wielka Brytania liczy na turystów

Foto: VisitBritain

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizacją przez Londyn Igrzysk XXX Olimpiady i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

W ramach akcji, w czasie igrzysk powstało centrum prasowe London Media Centre, prowadzone przez VisitBritain wspólnie z London & Partners. Zarejestrowało się w nim 8 600 dziennikarzy ze 102 krajów. W organizowanych dla nich briefingach prasowych udział wzięli m.in. Jamie Oliver, Lennox Lewis i Boris Becker.

Organizacja prowadziła również intensywną kampanię w mediach społecznościowych. W jej wyniku liczba fanów Wielkiej Brytanii wzrosła pięciokrotnie. Tylko podczas ceremonii otwarcia igrzysk ponad 100 tys. ludzi polubiło, poleciło komuś albo skomentowało fanpage VisitBritain LoveUK na Facebooku. W czasie igrzysk organizacja zyskała ponad 5 milionów użytkowników na Facebooku i Weibo.

- Ceremonie otwarcia i zamknięcia igrzysk olimpijskich w Londynie ukazały historię i dziedzictwo Wielkiej Brytanii, jej poczucie humoru i ekscentryczność, zaprezentowały brytyjską literaturę, film i muzykę podbijając słupki oglądalności do niespotykanych rozmiarów – mówi Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain. – W ciągu 18 miesięcy zainwestujemy 35 milionów funtów w kampanię promocyjną „Great Britain. You're Invited", dzięki której widzowie, którzy obejrzeli Wielką Brytanię na ekranach swoich telewizorów, zarezerwują podróż do naszego kraju. Co roku zagraniczni turyści przynoszą brytyjskiej gospodarce 18 miliardów funtów przychodu – jest to dwukrotność kosztu organizacji igrzysk – i chcemy nadal zachować tak wysoką konkurencyjność UK na arenie międzynarodowej. Poziom organizacji zasługujący na złoty medal przyniesie Wielkiej Brytanii rozwój i miejsca pracy w kolejnych latach ? prognozuje Dawe.

Reklama
Reklama

Sektor turystyczny stanowi potężne koło zamachowe brytyjskiej gospodarki. Jego wartość stanowi 115 mld funtów, daje on zatrudnienie 2,6 milionom ludzi, co odpowiada 9 proc. całej gospodarki brytyjskiej. W minionym roku Wielka Brytania była 7. najczęściej odwiedzanym miejscem na świecie z 31 milionami odwiedzających, którzy wydali w Wielkiej Brytanii 18 mld funtów.

Według wstępnych badań, w pierwszym półroczu 2012 r. odnotowano rekordową jak na ten okres liczbę przyjazdów turystycznych, która do tej pory wynosi 5,63 mln, o 2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r. Liczba wydatków zagranicznych turystów jest również rekordowa w tym okresie i wynosi 7,82 mld funtów, co stanowi 2-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r.

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizacją przez Londyn Igrzysk XXX Olimpiady i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama