Konkurs po raz ósmy zorganizowała Fundacja Kronenberga. W ten sposób wpiera i promuje najmniejsze polskie firmy zatrudniające do 9 osób.
Koszalińskie wydawnictwo, prowadzone przez Urszulę Kurtiak i Edwarda Ley, zajmuje się wydawaniem książek kolekcjonerskich dla bibliofili, które drukuje w limitowanych nakładach, na czerpanych i zdobionych papierach. Unikatowe książki wydawnictwa zamawiane były między innymi przez Kancelarię Prezydenta i Premiera RP, Jana Pawła II i Benedykta XVI, a także głowy państw z całego świata.
Oprócz tytułu Mikroprzedsiębiorcy Roku 2012 firma otrzymała nagrodę główną w wysokości 40 000 zł. Kapituła przyznała również wyróżnienia w trzech kategoriach po 15 000 zł każde. Edward Ley wyjaśnił, że fundamentem sukcesu jego firmy jest unikatowość przedsięwzięcia. - Niewiele jest osób, które zajmują się ręcznym wykonywaniem książek, ponieważ jest to ginące rzemiosło - wyjaśniał na uroczystości wręczenia wyróżnienia - Opracowaliśmy też nowe metody i technologie, a w dodatku bibliofie traktują tego rodzaju książki jako swoistą inwestycję.
Kapituła Konkursu przyznała również wyróżnienia w trzech kategoriach po 15 000 zł każde. W poszczególnych kategoriach otrzymali: w kategorii Senior, firm założonych przed 1 stycznia 2005 roku, I Niepubliczne Przedszkole Lingwistyczne „Oxford for Kids" i Katarzyna Podsiadlik z miejscowości Konopiska w województwie śląskim. W kategorii Start, dla mikroprzedsiębiorców zarejestrowanych po 1 stycznia 2009 roku, najlepsza okazała się firma Arta Tech Paweł Horbaczewski z Wrocławia, która zajmuje się dystrybucją i produkcją czytników książek elektronicznych. A w kategorii Progres, dla mikroprzedsiębiorców powstałych między 1 stycznia 2005, a 31 grudnia 2008 roku, największe uznanie jurorów zdobyła firma Phage Consultants Marcin Łoś z Gdańska, oferująca doradztwo w zwalczaniu i prewencji zakażeń wirusami w procesach biotechnologicznych.Łączna pula nagród w konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2012 wyniosła 85 000 zł.
W Konkursie wzięły udział 215 mikroprzedsiębiorstwa. Ideą konkursu organizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy jest nagradzanie firm osiągających sukcesy, wyróżniających się na tle konkurencji, zakorzenionych w lokalnych społecznościach oraz łączących tradycję z nowoczesnością.