Nowe modele pojawią się na rynku do końca 2015 r., a Toyota spodziewa się, że światowa sprzedaż jej hybryd będzie [i]wynosić co najmniej milion sztuk rocznie w latach 2013-15.
Wiceprzewodniczący Takeshi Uchiyamada podkreślił, że Toyota będzie nadal rozwijać technologię hybrydową. - Jeśli będziemy ją rozwijać, to będziemy mogli używać jej w pojazdach następnej generacji. Napęd hybrydowy jest przede wszystkim bardzo praktyczny – stwierdził na konferencji prasowej. – Będziemy więc rozwijać ją jako zasadniczą technologię.
Toyota jest pionierem w technologii napędu hybrydowego, spalinowo-elektrycznego. Pierwszy model Priusa pojawił się w 1997 r. Jej rywale starają się teraz opanować powstający rynek pojazdów elektrycznych
Z zapowiedzianej liczby 21 sztuk, 14 model będzie całkowicie nowe, a reszta ulepszonymi wersjami już istniejących.
Odrębnie Japończycy ogłosili plan sprzedaży od grudnia w Japonii i w USA nowego pojazdu elektrycznego eQ w ograniczonej serii po 3,6 mln jenów (46 tys. dolarów). Przewidują sprzedaż około stu sztuk kompaktu napędzanego energią z baterii litowo-jonowych, o najwyższej na świecie sprawności energetycznej, bo zszywającego 104 waty na kilometr.