- Zainteresowanie jest gigantyczne – potwierdza Konrad Mróz z T-Mobile. – iPhone'y 5 błyskawicznie zniknęły z półek w naszych salonach.
Jak informuje Wojciech Jabczyński, do salonów Orange trafiło w pierwszej transzy zaledwie kilkaset sztuk kultowych telefonów. Podobnie może być w innych sieciach, jednak ich przedstawiciele nie chcą o tym informować.
Jak wynika ze wstępnych danych zebranych przez operatorów, największą popularnością cieszy się wersja iPhone'a 5 z pamięcią 16 GB, a więc najmniejszą z dostępnych (pozostałe to 32 GB i 64 GB). To po prostu najtańsza z opcji – w Play z abonamentem za 179 zł i umową na 36 miesięcy można go kupić za 1 zł. W Orange w opcji na 2 lata i 159 zł miesięcznie iPhone 5 kosztuje 899 zł.
- Żaden smartfon z najwyższej półki nie sprzedawał się do tej pory w Play tak dobrze jak iPhone 5 – twierdzi Marcin Gruszka. – Mogę śmiało powiedzieć, że do Polski dotarła już iPhone'omania, jednak hamuje ją poziom zamożności naszego społeczeństwa. Polacy są bardzo zainteresowani zakupem tych telefonów, ale nie mogą sobie pozwolić na to od ręki, jak to czynią np. mieszkańcy Londynu czy Tokio.
W tym roku Play poważnie wkroczył do gry na iPhone'owym rynku. Operator ten po raz pierwszy wprowadził najnowszy model telefonu Apple do sprzedaży w tym samym dniu co dwaj główni partnerzy tej firmy w Polsce: Orange i T-Mobile. Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz", Play zobowiązał się do rozprowadzenia dużej liczby telefonów Apple, tak więc możemy się spodziewać agresywnej polityki sprzedaży ze strony tego operatora. Jej przejawem jest iPhone 5 za złotówkę – niewątpliwie najlepsza oferta na rynku, choć nie powinien umknąć uwadze fakt, iż połączona jest z wyjątkowo dlugą trzyletnią umową. Marek Kujda, analityk firmy IDC, jest zdania, że iPhone 5 ma szansę sprzedawać się w Polsce lepiej niż poprzednie wersje w dużej mierze z powodu oficjalnego wprowadzenia urządzeń Apple do oferty kolejnego operatora. Duży wpływ na większą popularność telefonów z logo jabłka będzie też miał prognozowany wzrost rynku smartfonów w naszym kraju.
Apple sprzedał na całym świecie ponad 5 mln nowych iPhone'ów 5 w ciągu zaledwie trzech dni od premiery rynkowej nowego urządzenia, która miała miejsce 21 września.