Plan Marchionne zakłada przejęcie Opla praktycznie za darmo, inaczej niż to było z Chryslerem i nie tak, jak to było z jego ofertą na Opla w 2009 r. – stwierdził włoski dziennik gospodarczy bez podania źródeł.
Opel jest poważnym obciążeniem dla GM, analitycy uważają, że Amerykanie powinni pozbyć się go. Włoska grupa samochodowa kupiła w 2009 r. udział w Chryslerze w zamian za dostęp do technologii produkcji małych pojazdów i podzielenie się doświadczeniem w zarządzaniu.
- Amerykanom nie złożono żadnej oferty – twierdzi dziennik i dodaje, że FIAT mógłby z nią wystąpić dopiero wtedy, gdy GM i Peugeot rozwiążą swój sojusz.
FIAT odmówił skomentowania informacji dziennika.
Szef pionu finansowego Opla, Michael Lohscheller powiedział agencji Reutera we wrześniu, że Opel nie jest na sprzedaż, a GM przystąpił do odbudowy tej marki.