Reklama
Rozwiń
Reklama

Paczkomaty InPostu pojawią się w Australii

Australia Post zainwestuje 50 mln dolarów w 250 paczkomatów do 2014 roku

Publikacja: 22.10.2012 13:13

Paczkomaty InPostu pojawią się w Australii

Foto: materiały prasowe

Umowa z australijską pocztą  została sfinalizowana po pozytywnych testach operacyjno-systemowych. Pierwsze urządzenia stanęły już w Melbourne, a kolejne w ciągu miesiąca pojawią się łącznie w 5 miastach południowej Australii. Do połowy grudnia 2012 roku rozlokowanych zostanie niemal 50 Paczkomatów, a od lutego do października 2013 roku Grupa Integer.pl, właściciel InPostu dostarczy australijskiemu operatorowi narodowemu kolejnych 200 maszyn. Potencjał australijskiego rynku sprawia, że Grupa docelowo chciałaby zapewnić Australijczykom możliwość korzystania z co najmniej 1000 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek.

Kontrakt z Australia Post jest największą tegoroczną umową eksportową i tym samym międzynarodowym przedsięwzięciem biznesowym Grupy Integer.pl. Współpraca z australijskim operatorem narodowym – wyceniana tylko w pierwszym etapie na 6,35 mln dolarów – może przynieść Grupie nawet kilkunastoprocentowy wzrost przychodów w skali kolejnych dwóch lat.

Z badań zrealizowanych w lipcu 2012 roku przez PricewaterhouseCoopers i Frost & Sullivan wynika, że 53 proc. australijskich konsumentów w wieku powyżej 15 lat robi zakupy online. Z kolei „The Australian and New Zealand Online Shopping Report" pokazuje, że wartość rynku e-commerce może wzrosnąć w Australii w 2012 roku o 17,9 proc. do 16 mld dolarów. Przed 2016 rokiem wskaźnik ten osiągnie poziom 26,9 mld dolarów.

W odpowiedzi na malejący równolegle rynek tradycyjnych listów, Australia Post chce zdobyć w najbliższych latach pozycję lidera w australijskim sektorze e-commerce. Do 2014 roku – m.in. za pośrednictwem sieci easyPack, rozwijanej przez Grupę Integer.pl – australijski operator chce zapewnić aż 80 proc. Australijczykom, zamieszkującym obszary metropolitalne, szybki i łatwy dostęp do automatycznych centrów odbioru paczek. Oznacza to, że w ciągu kolejnych 2 lat systematycznie rozszerzana będzie na terenie całej Australii struktura logistyczna, gwarantująca 10-minutowy dojazd do punktu, w którym samodzielnie można będzie odebrać przesyłkę.

Kontrakt z Australia Post realizowany jest współnie z NeoPost, światowym potentatem w zakresie obsługi firm pocztowych i kurierskich, dostarczającym automatyczne frankownice oraz urządzenia mobilne dla logistyki. Grupa Integer.pl – poza produkcją, montażem i dostawą urządzeń – zapewnia również Australia Post wsparcie w zakresie rozwiązań technologicznych oraz komercyjnego startu usługi na australijskim rynku.

Reklama
Reklama

Australia jest dziesiątym krajem – po Chile, Arabii Saudyjskiej, Cyprze Estonii, Hiszpanii, Irlandii, Litwie i Łotwie oraz Rosji – w którym Grupa Integer.pl udostępni paczkomaty.

Również do końca 2012 roku – dzięki umowie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity – spółka podwoi polską sieć całodobowych urządzeń. Z kolei mieszkańcy niemal wszystkich krajów europejskich będą mogli już w 2016 roku korzystać z sieci 16 tys. urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek.

Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć na rozwój usługi easyPack od 40 do 80 mln zł, a niemal pięcioletni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro.

Umowa z australijską pocztą  została sfinalizowana po pozytywnych testach operacyjno-systemowych. Pierwsze urządzenia stanęły już w Melbourne, a kolejne w ciągu miesiąca pojawią się łącznie w 5 miastach południowej Australii. Do połowy grudnia 2012 roku rozlokowanych zostanie niemal 50 Paczkomatów, a od lutego do października 2013 roku Grupa Integer.pl, właściciel InPostu dostarczy australijskiemu operatorowi narodowemu kolejnych 200 maszyn. Potencjał australijskiego rynku sprawia, że Grupa docelowo chciałaby zapewnić Australijczykom możliwość korzystania z co najmniej 1000 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama