Reklama

Eurotel zapowiada spadek przychodów. T-Mobile może zyskać

Czy nowa polityka sprzedaży telefonów T-Mobile w Polsce zaszkodzi przychodom dilerów telekomu? Ze sprawozdania finansowego największego z nich wynika, że tak

Publikacja: 14.11.2012 22:06

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile rozważa wprowadzenie innego sposobu rozliczania z dystrybutorami za telefony promocyjne, zarówno sprzedawane klientom do nowych umów, jak i do aneksów, które te umowy przedłużają – wynika z komentarza do sprawozdania za III kwartał br. Eurotela, największego dilera PTC.

Dystrybutor umieścił tę zapowiedź w sprawozdaniu w punkcie przeznaczonym na informacje, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki w przyszłości.

Nowa polityka PTC (ma wejść w życie pod koniec tego roku lub na początku roku 2013) sprawi, że sprzedawane telefony nie będą przychodem Eurotela. Teraz mają być własnością T-Mobile i to telekom będzie je sprzedawać.

„Dotychczas towar kupowany był na fakturę z odroczonym terminem płatności, a różnice w cenie między ceną sprzedaży, a ceną zakupu, była refundowana na podstawie korekty do faktury zakupu. Pod koniec obecnego 2012 roku lub na początku przyszłego roku, wprowadzona zostanie zmiana polegająca na tym, że towar będzie własnością operatora sieci T-Mobile, a salony sieci Eurotel będą go wydawać w imieniu operatora. Dokument sprzedaży wystawiać będzie operator i dostarczać go będzie wraz z fakturą za usługi telekomunikacyjne" – podał dystrybutor telekomu.

Nowe podejście operatora ma przynieść też pozytywne zmiany: większą dostępność telefonów i lepszą gospodarkę magazynową.

Reklama
Reklama

Eurotel nie sprecyzował o ile mogą obniżyć się jego przychody w wyniku powyższej zmiany.

W ciągu trzech kwartałów br. przychody Eurotela ze sprzedaży towarów w sklepach T-Mobile wyniosły nieco ponad 16 mln zł. Najprawdopodobniej w tej pozycji kryją się aparaty telefoniczne. Nie wiemy, za jaką jej część odpowiadają.

Po trzech kwartałach br. przychody grupy Eurotela wyniosły 90 mln zł, a zysk netto 6,1 mln zł. W obu przypadkach oznacza to wzrost wobec analogicznego okresu 2011 r., gdy było to odpowiednio: 83,7 mln zł i 5,38 mln zł.

Oprócz PTC, spółki z grupy Eurotela prowadzą także sklepy dla operatora sieci Play.

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile rozważa wprowadzenie innego sposobu rozliczania z dystrybutorami za telefony promocyjne, zarówno sprzedawane klientom do nowych umów, jak i do aneksów, które te umowy przedłużają – wynika z komentarza do sprawozdania za III kwartał br. Eurotela, największego dilera PTC.

Dystrybutor umieścił tę zapowiedź w sprawozdaniu w punkcie przeznaczonym na informacje, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki w przyszłości.

Reklama
Biznes
Ciepło, taniej i bez tłoku. Wakacje poza sezonem bardziej popularne
Biznes
Weto prezydenta, miliardy z banków do budżetu i odbicie konsumpcji
Biznes
Minister cyfryzacji: Prezydent Polski wyłącza Ukrainie satelitarny internet
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama