Eurotel zapowiada spadek przychodów. T-Mobile może zyskać

Czy nowa polityka sprzedaży telefonów T-Mobile w Polsce zaszkodzi przychodom dilerów telekomu? Ze sprawozdania finansowego największego z nich wynika, że tak

Publikacja: 14.11.2012 22:06

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile rozważa wprowadzenie innego sposobu rozliczania z dystrybutorami za telefony promocyjne, zarówno sprzedawane klientom do nowych umów, jak i do aneksów, które te umowy przedłużają – wynika z komentarza do sprawozdania za III kwartał br. Eurotela, największego dilera PTC.

Dystrybutor umieścił tę zapowiedź w sprawozdaniu w punkcie przeznaczonym na informacje, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki w przyszłości.

Nowa polityka PTC (ma wejść w życie pod koniec tego roku lub na początku roku 2013) sprawi, że sprzedawane telefony nie będą przychodem Eurotela. Teraz mają być własnością T-Mobile i to telekom będzie je sprzedawać.

„Dotychczas towar kupowany był na fakturę z odroczonym terminem płatności, a różnice w cenie między ceną sprzedaży, a ceną zakupu, była refundowana na podstawie korekty do faktury zakupu. Pod koniec obecnego 2012 roku lub na początku przyszłego roku, wprowadzona zostanie zmiana polegająca na tym, że towar będzie własnością operatora sieci T-Mobile, a salony sieci Eurotel będą go wydawać w imieniu operatora. Dokument sprzedaży wystawiać będzie operator i dostarczać go będzie wraz z fakturą za usługi telekomunikacyjne" – podał dystrybutor telekomu.

Nowe podejście operatora ma przynieść też pozytywne zmiany: większą dostępność telefonów i lepszą gospodarkę magazynową.

Eurotel nie sprecyzował o ile mogą obniżyć się jego przychody w wyniku powyższej zmiany.

W ciągu trzech kwartałów br. przychody Eurotela ze sprzedaży towarów w sklepach T-Mobile wyniosły nieco ponad 16 mln zł. Najprawdopodobniej w tej pozycji kryją się aparaty telefoniczne. Nie wiemy, za jaką jej część odpowiadają.

Po trzech kwartałach br. przychody grupy Eurotela wyniosły 90 mln zł, a zysk netto 6,1 mln zł. W obu przypadkach oznacza to wzrost wobec analogicznego okresu 2011 r., gdy było to odpowiednio: 83,7 mln zł i 5,38 mln zł.

Oprócz PTC, spółki z grupy Eurotela prowadzą także sklepy dla operatora sieci Play.

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile rozważa wprowadzenie innego sposobu rozliczania z dystrybutorami za telefony promocyjne, zarówno sprzedawane klientom do nowych umów, jak i do aneksów, które te umowy przedłużają – wynika z komentarza do sprawozdania za III kwartał br. Eurotela, największego dilera PTC.

Dystrybutor umieścił tę zapowiedź w sprawozdaniu w punkcie przeznaczonym na informacje, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki w przyszłości.

Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim