Wartość zakupów w Internecie rośnie mimo spowolnienia obserwowanego w tradycyjnym handlu. Według wcześniejszych prognoz w 2012 roku ten segment rynku miał zyskać 25 proc., do 5,6 mld euro. Jednak doskonałe wyniki już trwającego sezonu zakupów świątecznych mogą te wyniki jeszcze poprawić.
Z badań firmy Deloitte wynika, że 46 proc. ankietowanych planuje w tym roku kupić prezenty w sklepach internetowych. Skalę zainteresowania tym kanałem pokazał Dzień Darmowej Dostawy, który w tym roku odbył się 3 grudnia.
– Pierwsze sklepy zadeklarowały, że w porównaniu z poprzednią edycją wydarzenia miały ok. 30–50 proc. więcej zamówień – mówi „Rz" Krzysztof Bartnik, prezes spółki Komercyjnie, organizatora akcji.
W tym roku do akcji przystąpiło ponad 1,7 tys. e-sklepów, które zadeklarowały zwolnienie z kosztów wysyłki zamówień złożonych tego właśnie dnia. Podobna akcja od 2008 r. odbywa się w USA.
Prawdziwe oblężenie przeżywa też serwis aukcyjny Allegro, lider rynku e-handlu w Polsce. W grudniu każdej minuty sprzedawcy wystawiają w nim średnio ok. 600 nowych ofert, o 100 więcej niż rok temu. Co dwie sekundy sprzedaje się zabawka, a inne najpopularniejsze kategorie to gry, filmy i sprzęt elektroniczny – od telewizorów po tablety.