W Chinach co roku sprzedaje się ponad 3 mln samochodów bez kosztownych dodatków, jest to największy rynek w tym segmencie. Volkswagen mógłby zareagować na rosnący na nie popyt łącząc siły z jednym z dwóch chińskich partnerów od spółki j. v., gdyby taki projekt został zaaprobowany — ujawnił agencji Reutera szef rozwoju marki VW, Ulrich Hackenberg. — To kwestia, którą obecnie rozpatrujemy — stwierdził w Wolfsburgu.
Największa europejska grupa samochodowa zastanawia się nad przedziałem cen od 5 tys. do 10 tys. euro na grupę samochodów, złożoną z małego sedana, kombi i furgonetki — podano w centrali 12 października.
Nowa grupa byłaby tańsza od VW Up! kosztującego 9850 euro, najmniejszego i najtańszego samochodu sprzedawanego tylko w Europie i Japonii. Ten dwudrzwiowy pojazd pojawił się na rynku w grudniu 2011, we wrześniu bieżącego roku zostanie pokazana we Frankfurcie pierwsza wersja z napędem elektrycznym.
Volkswagen nie jest obecny na takich rynkach jak Indie i Azja Płd. -Wsch, gdzie segmenty małych pojazdów szybko rosną. Partnerstwo z Suzuki Motors z 2009 r., mające zapewnić Niemcom korzyści z czołowej pozycji japońskiego partnera w Indiach, rozpadło się w 2011 r. po publicznej kłótni.
Prezes VW, Martin Winterkorn powiedział 13 stycznia podczas salonu w Detroit, że decyzja o produkcji taniego pojazdu dla wschodzących rynków zapadnie w tym roku.