Volkswagen: tanie auto dla Chin

Volkswagen może zacząć produkcję taniego auta w Chinach, aby podjąć rywalizację z Dacią i Datsunem - ogłosił członek kierownictwa.

Publikacja: 27.01.2013 18:48

Volkswagen: tanie auto dla Chin

Foto: Bloomberg

W Chinach co roku sprzedaje się ponad 3 mln samochodów bez kosztownych dodatków, jest to największy rynek w tym segmencie. Volkswagen mógłby zareagować na rosnący na nie popyt łącząc siły z jednym z dwóch chińskich partnerów od spółki j. v., gdyby taki projekt został zaaprobowany — ujawnił agencji Reutera szef rozwoju marki VW, Ulrich Hackenberg. — To kwestia, którą obecnie rozpatrujemy — stwierdził w Wolfsburgu.

Największa europejska grupa samochodowa zastanawia się nad przedziałem cen od 5 tys. do 10 tys. euro na grupę samochodów, złożoną z małego sedana, kombi i furgonetki — podano w centrali 12 października.

Nowa grupa byłaby tańsza od VW Up! kosztującego 9850 euro, najmniejszego i najtańszego samochodu sprzedawanego tylko w Europie i Japonii. Ten dwudrzwiowy pojazd pojawił się na rynku w grudniu 2011, we wrześniu bieżącego roku zostanie pokazana we Frankfurcie pierwsza wersja z napędem elektrycznym.

Volkswagen nie jest obecny na takich rynkach jak Indie i Azja Płd. -Wsch, gdzie segmenty małych pojazdów szybko rosną. Partnerstwo z Suzuki Motors z 2009 r., mające zapewnić Niemcom korzyści z czołowej pozycji japońskiego partnera w Indiach, rozpadło się w 2011 r. po publicznej kłótni.

Prezes VW, Martin Winterkorn powiedział 13 stycznia podczas salonu w Detroit, że decyzja o produkcji taniego pojazdu dla wschodzących rynków zapadnie w tym roku.

Niemiecka grupa wielu marek pracuje nad ustaleniem kosztów produkcji takiego auta, nie zdecydowała jeszcze, czy będzie powstawać pod marką VW czy pod inną. — Jeśli wchodzi się do tego segmentu pierwszy raz, to trzeba utrzymać inwestycje na bardzo niskim poziomie — wyjaśnił Hackenberg.

VW wykorzysta wcześniejsze rozwiązania mechaniczne z modeli, których produkcja już ustała albo zbliża się do zakończenia, a nie będzie projektowa od zera nowych kosztownych elementów. Nie jest także ustalone, czy nowe tanie auto będzie oferowane na trudnym rynku europejskim, bo mogłoby doprowadzić do kanibalizacji tańszych marek, Skody i SEAT. Ponadto firma nie jest jeszcze pewna, czy będzie na nie popyt.

W Chinach co roku sprzedaje się ponad 3 mln samochodów bez kosztownych dodatków, jest to największy rynek w tym segmencie. Volkswagen mógłby zareagować na rosnący na nie popyt łącząc siły z jednym z dwóch chińskich partnerów od spółki j. v., gdyby taki projekt został zaaprobowany — ujawnił agencji Reutera szef rozwoju marki VW, Ulrich Hackenberg. — To kwestia, którą obecnie rozpatrujemy — stwierdził w Wolfsburgu.

Największa europejska grupa samochodowa zastanawia się nad przedziałem cen od 5 tys. do 10 tys. euro na grupę samochodów, złożoną z małego sedana, kombi i furgonetki — podano w centrali 12 października.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca