Volkswagen: tanie auto dla Chin

Volkswagen może zacząć produkcję taniego auta w Chinach, aby podjąć rywalizację z Dacią i Datsunem - ogłosił członek kierownictwa.

Publikacja: 27.01.2013 18:48

Volkswagen: tanie auto dla Chin

Foto: Bloomberg

W Chinach co roku sprzedaje się ponad 3 mln samochodów bez kosztownych dodatków, jest to największy rynek w tym segmencie. Volkswagen mógłby zareagować na rosnący na nie popyt łącząc siły z jednym z dwóch chińskich partnerów od spółki j. v., gdyby taki projekt został zaaprobowany — ujawnił agencji Reutera szef rozwoju marki VW, Ulrich Hackenberg. — To kwestia, którą obecnie rozpatrujemy — stwierdził w Wolfsburgu.

Największa europejska grupa samochodowa zastanawia się nad przedziałem cen od 5 tys. do 10 tys. euro na grupę samochodów, złożoną z małego sedana, kombi i furgonetki — podano w centrali 12 października.

Nowa grupa byłaby tańsza od VW Up! kosztującego 9850 euro, najmniejszego i najtańszego samochodu sprzedawanego tylko w Europie i Japonii. Ten dwudrzwiowy pojazd pojawił się na rynku w grudniu 2011, we wrześniu bieżącego roku zostanie pokazana we Frankfurcie pierwsza wersja z napędem elektrycznym.

Volkswagen nie jest obecny na takich rynkach jak Indie i Azja Płd. -Wsch, gdzie segmenty małych pojazdów szybko rosną. Partnerstwo z Suzuki Motors z 2009 r., mające zapewnić Niemcom korzyści z czołowej pozycji japońskiego partnera w Indiach, rozpadło się w 2011 r. po publicznej kłótni.

Prezes VW, Martin Winterkorn powiedział 13 stycznia podczas salonu w Detroit, że decyzja o produkcji taniego pojazdu dla wschodzących rynków zapadnie w tym roku.

Niemiecka grupa wielu marek pracuje nad ustaleniem kosztów produkcji takiego auta, nie zdecydowała jeszcze, czy będzie powstawać pod marką VW czy pod inną. — Jeśli wchodzi się do tego segmentu pierwszy raz, to trzeba utrzymać inwestycje na bardzo niskim poziomie — wyjaśnił Hackenberg.

VW wykorzysta wcześniejsze rozwiązania mechaniczne z modeli, których produkcja już ustała albo zbliża się do zakończenia, a nie będzie projektowa od zera nowych kosztownych elementów. Nie jest także ustalone, czy nowe tanie auto będzie oferowane na trudnym rynku europejskim, bo mogłoby doprowadzić do kanibalizacji tańszych marek, Skody i SEAT. Ponadto firma nie jest jeszcze pewna, czy będzie na nie popyt.

W Chinach co roku sprzedaje się ponad 3 mln samochodów bez kosztownych dodatków, jest to największy rynek w tym segmencie. Volkswagen mógłby zareagować na rosnący na nie popyt łącząc siły z jednym z dwóch chińskich partnerów od spółki j. v., gdyby taki projekt został zaaprobowany — ujawnił agencji Reutera szef rozwoju marki VW, Ulrich Hackenberg. — To kwestia, którą obecnie rozpatrujemy — stwierdził w Wolfsburgu.

Największa europejska grupa samochodowa zastanawia się nad przedziałem cen od 5 tys. do 10 tys. euro na grupę samochodów, złożoną z małego sedana, kombi i furgonetki — podano w centrali 12 października.

Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie