Alphabet Polska planuje umacnianie pozycji na polskim rynku w najbliższych latach.
- Będziemy starali się rozwijać szybko i efektywnie, nie zapominając jednak o wysokiej jakości obsługi. Chcemy być postrzegani jako firma innowacyjna, zapewniająca mobilność i pewne, nowoczesne rozwiązania - mówi Leszek Pomorski, prezes Alphabet Polska Fleet Management.
Jak podkreślają przedstawiciele Alphabet Polska w ostatnim czasie widać stopniową zmianę nastawienia przedsiębiorców do modelu biznesu, w którym flota pojazdów musi być własnością firmy. Korzyści wynikające z outsourcingu parku samochodowego mają szczególnie istotne znaczenie w przypadku MŚP.
- Widzimy duży potencjał w sektorze małych i średnich firm. Obserwujemy także coraz większe zainteresowanie tych podmiotów usługą wynajmu długoterminowego. W świetle obecnej sytuacji rynkowej, wzrost znaczenia usług leasingu i wynajmu długoterminowego jest naturalną konsekwencją poszukiwania przez firmy optymalizacji kosztów związanych z flotami, przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka – mówi Pomorski.
Pod koniec 2012 roku po polskich drogach poruszało się blisko 150 tysięcy wynajętych pojazdów, dając tym samym wysokość nasycenia rynku usługą CFM na poziomie 4 proc. Według Instytutu Keralla, liczba samochodów możliwych do pozyskania na drodze outsourcingu jest szacowana obecnie na około 500 tys.