- Środowisko wydaje się być tak samo trudne w 2013, jak było w 2012 roku. Ale powinniśmy  ponownie wykorzystać nasze przewagi konkurencyjne – zapowiedział w czwartek  koncern Nestle,  w Polsce właściciel marki Winiary.

W 2012 roku skonsolidowane przychody Nestle urosły do 92,2 miliardów franków szwajcarskich . Były 5,9  proc. wyższe  niż przed rokiem. Wzrost był słabszy niż spodziewali się analitycy przepytani prze agencję Bloomberg. Zysk netto poszedł w górę o 1,1 mld do 10,6 mld franków.

W Europie biznes  Nestle zwiększył się organicznie o 1,8 proc. W obu Amerykach o 5,2 proc., a w rejonie Azji i Oceanii o 8,4 proc.

- Pomimo wielu wyzwań 2013 r.  z pewnością przyniesie  wzrost sprzedaży o 5- 6 proc., jak również poprawę  marży i podstawowego zysku  na akcję przy stałych kursach walut -  mówi  Paul Bulcke, prezes. Nestle.

W czwartek przed południem akcje Nestle tanieją o niemal 2 proc.