W przypadku napędu elektrycznego nadal pozostaje problemem zasięg takich aut,który często nie daje pewności,że nie utkniemy gdzieś po drodze. Infrastruktura, która nadal jest niewystarczająca i tylko kilka krajów, przede wszystkim Holandia postawiło na rozwój motoryzacji w tym kierunku, no i cena, która nadal jest wysoka i w Europie przekracza 50 tys. euro.
Całkowicie elektryczny silnik będzie miał Chevrole Spark, jako idealne auto miejskie. Volvo pokazało V60 hybrydę z silnikiem elektrycznym i dieslem. Nie będzie tanie, cena wyjściowa na rynku brytyjskim, to 50 tys funtów.Ale możliwości ogromne - w 5 sekund ten samochód rozpędza się do 100 km.
Nissan po wprowadzeniu do seryjnej produkcji Leafa ( za miesiąc wyjedzie nim z brytyjskiej fabryki premier David Cameron) ma już nowy model -e-NV200, a Volkswagen e-Co-Motion , na razie w fazie koncepcyjnej.
O trzykołowej Toyocie i-Road mówi się w Genewie, że jest tak samo zaawansowana technologicznie , jak już słynny hybrydowy LaFerrari i tak samo jak włoskie cacko będzie wzbudzała zainteresowanie na ulicach. Może tylko trochę z innego powodu. Na razie maksymalny zasięg, to prawie 50 kilometrów. Mogą nią jeździć po dwie osoby, które usiądą jak na tandemie.
Olivier Walter, szef Product Management BMWi jest pełen optymizmu i zapału,kiedy mówi o napędzie elektrycznym, jako rozwiązaniu przyszłości dla europejskiej motoryzacji. A jego zapał, kiedy zachwala i3 jest zaraźliwy. Ten i3 zresztą był wielką niespodzianką,oczekiwano,że bawarski koncern poda tylko nowe informacje, a pokazał BMW i3 Concept Coupe i to z jaką pompą. Przy tym zaskoczyły dane praktyczne - to auto nie jest wymyślonym w laboratorium modelem,który nigdy nie ukaże się na drogach, ale pojazdem ,który niedługo przestanie być koncepcyjny. Podczas prezentacji prezes koncernu,Norbert Reithoffer ujawnił, że wiele komponentów w i3 Concept Coupe jest takich samych, bądź bardzo zbliżonych do montowanych w autach seryjnych. — Tak prowadziłem już i3 - przyznał szef BMW i nie ukrywam, że miałem w tym wielką przyjemność,jest bezgłośny, zrywny ,łatwy do prowadzenia. BMW więcej informacji o i3 ma podać podczas jesiennych targów we Frankfurcie, wtedy także będzie znana cena tego auta.Sprzedaż ma się rozpocząć w Europie jeszcze w listopadzie, w USA w styczniu 2014.