Bombardier: baterie litowe ryzykowne

Kanadyjski Bombardier wolał w chwili uruchomienia w 2008 r. programu produkcji samolotów C-Series zrezygnować z baterii litowych z powodu stwierdzonego ryzyka

Publikacja: 11.03.2013 11:33

- Od samego początku powiedzieliśmy +nie+ bateriom litowo-jonowym z powodu wysokiego ryzyka — powiedział agencji AFP szef działu samolotom cywilnych, Mike Arcamone. — Postanowiliśmy pozostać przy znanych technologiach.

Kanadyjski producent samolotów regionalnych zaczął w 2008 r. prace projektowe nad nową rodziną samolotów C-Series, przekazanie do eksploatacji pierwszych egzemplarzy przewiduje w 2014 r. Początkowo zamierzał zastosować te baterie, ale szybko zrezygnował z powodu groźby ich przegrzewania się. M. Arcamone dodał, że podczas pierwszych prac nad koncepcją nowej gamy nasze analizy wykazały, że istnieje duże ryzyko wzrostu temperatury.

Złożył te wyjaśnienia w czasie, gdy trwają jeszcze w USA i w Japonii postępowania wyjaśniające problem z baterią w B787 na lotnisku w Bostonie 7 stycznia. Dotąd nie ustalono przyczyn pojawienia się ognia na pokładzie.

Amerykański urząd bezpieczeństwa transportu NTSB w dalszym ciągu ocenia koncepcję, tryb certyfikacji i metody produkcji systemu elektrycznego z bateriami dla B787. Na kwiecień przewidział przesłuchania dla uzyskania dodatkowych informacji.

Nie oznacza to jednak., że dreamlinery nie będą mogły latać do tego czasu, bo śledztwo NTSB nie jest związane z pracami urzędu lotnictwa FAA, który ocenia rozwiązania zaproponowane przez Boeinga i w tych dniach ma je zatwierdzić.

Zdaniem szefa EADS, Toma Endersa, problemy Boeinga z bateriami mogą skomplikować procedury certyfikacji następnych samolotów w przyszłości. — Nie będzie to łatwiejsze. Organy certyfikacji, czy to FAA czy inny, stały się chyba bardziej wyczulone na nowe samoloty powstające teraz, na materiały, systemy i procedury. Wcale nie cieszą nas nieszczęścia Boeinga z B787, bo pracujemy nad naszym A350 i w połowie lutego postanowiliśmy dla ostrożności zrezygnować z tych baterii — powiedział.

la tribune, p. r.

- Od samego początku powiedzieliśmy +nie+ bateriom litowo-jonowym z powodu wysokiego ryzyka — powiedział agencji AFP szef działu samolotom cywilnych, Mike Arcamone. — Postanowiliśmy pozostać przy znanych technologiach.

Kanadyjski producent samolotów regionalnych zaczął w 2008 r. prace projektowe nad nową rodziną samolotów C-Series, przekazanie do eksploatacji pierwszych egzemplarzy przewiduje w 2014 r. Początkowo zamierzał zastosować te baterie, ale szybko zrezygnował z powodu groźby ich przegrzewania się. M. Arcamone dodał, że podczas pierwszych prac nad koncepcją nowej gamy nasze analizy wykazały, że istnieje duże ryzyko wzrostu temperatury.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca