Premiery na sprzedaż

Dniem dla fachowców i biznesmenów wykorzystujących tzw. flotę pojazdów rozpoczęły się w Poznaniu Targi Motoryzacyjne Motor Show

Publikacja: 04.04.2013 18:32

Głównym magnesem imprezy, w której uczestniczy blisko 130 wystawców i która zajmuje aż 7 targowych pawilonów są samochody osobowe. Wśród nich można znaleźć modele dopiero wchodzące na nasz rynek, albo takie, które- według sprzedawców- chociaż dostępne w salonach, zasługują na premierę na targach w Poznaniu.

Nową cechą poznańskich targów motoryzacyjnych jest możliwość natychmiastowego zakupu niemal każdego modelu wystawianego na tej imprezie.  W oczy rzucają się też auta zabytkowe albo dla klientów niszowych (np. z bardzo zasobnym portfelem).  Furorę, nawet w dniu dla znawców, wywołała "Syrena Sport" - samochód z końca lat 50-tych, zachowany wyłącznie w wersji prototypowej. Słowa podziwu można było usłyszeć na temat stylistyki sylwetki tego auta.

Mniej nostalgiczne zachwyty budziły po raz pierwszy  z napędem hybrydowym, lub elektrycznym po raz pierwszy prezentowane w Poznaniu. Znajdują się wśród nich m.in. VW Jetta Hybrid i Mercedes SLS Electric Drive.  Pierwszy z nich był chwalony m.in. za walory proekologiczne, przy drugim zwracano m.in. uwagę na, prawdopodobnie, najwyższe osiągi zamontowanych silników elektrycznych.

Trudno natomiast scharakteryzować potencjalnych klientów. Powinni być zamożni, tak jak amatorzy marki Jaguar, której  auto również polską premierę miało w Poznaniu. Przedstawiciel  wystawcy informował, że w auto to po raz pierwszy pokazano w Nowym Jorku w kwietniu ubiegłego roku. W ofercie dostępne będą trzy modele – F-Type, F-Type S oraz F-Type V8S, napędzane odpowiednio nowym silnikiem Jaguara 3,0-litrowym benzynowym V6 z doładowaniem w dwóch wersjach 340KM i 380KM oraz 5,0-litrowym benzynowym silnikiem V8 z doładowaniem oferującym aż 495KM i 625Nm. Wszystkie silniki współpracują z ośmiobiegową skrzynią biegów QuickShift, która może być sterowana za pomocą centralnie zamontowanego pokrętła SPORTSHIFT, bądź manetek przy kierownicy. Nie ukrywał także, że w Polsce 50 proc. klientów tej luksusowej, brytyjskiej marki, to... kobiety, które dokładnie wiedzą co się kryje za tymi technicznymi określeniami.

Targi Motoryzacyjne w Poznaniu są także okazją do spotkań dealerów i rozmów o handlu w branży motoryzacyjnej. W roku ubiegłym na polskim rynku sprzedano ok. 270 tys. nowych pojazdów.  Leader, czyli Volswagen Group Polska, podał, że w naszym kraju zbył blisko 73 tys. nowych aut (łącznie w pięciu markach), a także, że w ostatnich trzech miesiącach sprzedaż tej grupy wzrosła o 5,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2012 r.

Motor Show w Poznaniu potrwa do niedzieli, a organizator tej imprezy spodziewa się, że w ciągu 4 dni z ofertą motoryzacyjną zapozna się ponad 70 tys. osób.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku