Porty lotnicze już mają cywilnych kontrolerów

Największe polskie fir­my ochroniarskie rywalizują o obsługę portów lotniczych.

Publikacja: 10.04.2013 00:39

W Ka­to­wi­cach już dzia­ła Gwa­rant,  na­le­żą­cy do gieł­do­we­go Im­pe­lu, a na sto­łecz­nym Okę­ciu naj­więk­szy w bran­ży – Kon­sal­net.

Pa­sa­że­rów i ba­gaż w nie­czyn­nym na­dal por­cie lot­ni­czym w Mo­dli­nie skon­tro­lu­je, po przywró­ce­niu ru­chu, kon­sor­cjum Pocz­ty Pol­skiej i pod­la­skiej fir­my Ste­kop.

Ca­ły sek­tor ochro­ny cze­kał na ten mo­ment: sza­cu­je się, że ry­nek usług bez­pie­czeń­stwa w 13 por­tach wart jest przy­naj­mniej 120 mln zł rocz­nie. Już wi­dać, że za­ro­bią na nim przede wszyst­kim naj­więk­sze spół­ki bran­ży se­cu­ri­ty. Tyl­ko je stać na kosz­tow­ny wy­si­łek orga­ni­za­cyj­ny.  Kon­tro­le pa­sa­że­rów i ba­ga­żu na lot­ni­skach to pre­stiż ale też uni­kal­na specja­li­za­cja. – Po­za pie­niędz­mi li­czą się ko­rzy­ści wi­ze­run­ko­we. Wśród po­dróż­nych nie braku­je przed­sta­wi­cie­li biz­ne­su, po­ten­cjal­nych klien­tów Im­pe­lu – mó­wił nie­daw­no „Rz", Grze­gorz Dzik, pre­zes wro­cław­skiej gru­py.

Szef Kon­sal­ne­tu, Adam Paw­ło­wicz, twier­dzi, że war­to bić się o lot­ni­sko­we kon­trak­ty, bo to dla bran­ży se­cu­ri­ty (4, 5 tys. firm, war­tość rocz­nych za­mó­wień po­nad 7 mld zł), no­wy rynek i wy­jąt­ko­wo obie­cu­ją­cy. – Spo­dzie­wa­my się dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju usług. A kto pierw­szy za­ist­nie­je w tym biz­ne­sie i po­twier­dzi swe kom­pe­ten­cje, bę­dzie mógł li­czyć na sta­bil­ne do­cho­dy przez la­ta – prze­wi­du­je pre­zes Paw­ło­wicz. I za­po­wia­da ofen­sy­wę Konsal­ne­tu w po­zo­sta­łych prze­tar­gach lot­ni­sko­wych. Fir­ma Paw­ło­wi­cza już wzię­ła na celow­nik port lot­ni­czy w Po­zna­niu.

Głów­ny kon­ku­rent Kon­sal­ne­tu do lot­nisk – Im­pel przy­go­to­wy­wał się do no­wej ro­li od pół­to­ra ro­ku. – Od pod­staw szko­li­li­śmy lu­dzi, zdo­by­wa­li­śmy eu­ro­pej­skie cer­ty­fi­ka­ty i upraw­nie­nia – wy­li­cza Ka­mil Tra­czyk z  Im­pel Se­cu­ri­ty Pol­ska.

Tak­że Kon­sal­net w eks­pre­so­wym tem­pie zbu­do­wał ca­ły we­wnętrz­ny, wy­spe­cja­li­zo­wa­ny pion zaj­mu­ją­cy się przy­go­to­wa­nia­mi ope­ra­to­rów kon­tro­li bez­pie­czeń­stwa. – Przygotowaliśmy na ra­zie 120 spe­cja­li­stów ale chce­my też przej­mo­wać, nie tyl­ko nas Okę­ciu, fa­chow­ców z obec­nej stra­ży ochro­ny lot­nisk – pod­kre­śla Paw­ło­wicz.

W Ka­to­wi­cach już dzia­ła Gwa­rant,  na­le­żą­cy do gieł­do­we­go Im­pe­lu, a na sto­łecz­nym Okę­ciu naj­więk­szy w bran­ży – Kon­sal­net.

Pa­sa­że­rów i ba­gaż w nie­czyn­nym na­dal por­cie lot­ni­czym w Mo­dli­nie skon­tro­lu­je, po przywró­ce­niu ru­chu, kon­sor­cjum Pocz­ty Pol­skiej i pod­la­skiej fir­my Ste­kop.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?