Porty lotnicze już mają cywilnych kontrolerów

Największe polskie fir­my ochroniarskie rywalizują o obsługę portów lotniczych.

Publikacja: 10.04.2013 00:39

W Ka­to­wi­cach już dzia­ła Gwa­rant,  na­le­żą­cy do gieł­do­we­go Im­pe­lu, a na sto­łecz­nym Okę­ciu naj­więk­szy w bran­ży – Kon­sal­net.

Pa­sa­że­rów i ba­gaż w nie­czyn­nym na­dal por­cie lot­ni­czym w Mo­dli­nie skon­tro­lu­je, po przywró­ce­niu ru­chu, kon­sor­cjum Pocz­ty Pol­skiej i pod­la­skiej fir­my Ste­kop.

Ca­ły sek­tor ochro­ny cze­kał na ten mo­ment: sza­cu­je się, że ry­nek usług bez­pie­czeń­stwa w 13 por­tach wart jest przy­naj­mniej 120 mln zł rocz­nie. Już wi­dać, że za­ro­bią na nim przede wszyst­kim naj­więk­sze spół­ki bran­ży se­cu­ri­ty. Tyl­ko je stać na kosz­tow­ny wy­si­łek orga­ni­za­cyj­ny.  Kon­tro­le pa­sa­że­rów i ba­ga­żu na lot­ni­skach to pre­stiż ale też uni­kal­na specja­li­za­cja. – Po­za pie­niędz­mi li­czą się ko­rzy­ści wi­ze­run­ko­we. Wśród po­dróż­nych nie braku­je przed­sta­wi­cie­li biz­ne­su, po­ten­cjal­nych klien­tów Im­pe­lu – mó­wił nie­daw­no „Rz", Grze­gorz Dzik, pre­zes wro­cław­skiej gru­py.

Szef Kon­sal­ne­tu, Adam Paw­ło­wicz, twier­dzi, że war­to bić się o lot­ni­sko­we kon­trak­ty, bo to dla bran­ży se­cu­ri­ty (4, 5 tys. firm, war­tość rocz­nych za­mó­wień po­nad 7 mld zł), no­wy rynek i wy­jąt­ko­wo obie­cu­ją­cy. – Spo­dzie­wa­my się dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju usług. A kto pierw­szy za­ist­nie­je w tym biz­ne­sie i po­twier­dzi swe kom­pe­ten­cje, bę­dzie mógł li­czyć na sta­bil­ne do­cho­dy przez la­ta – prze­wi­du­je pre­zes Paw­ło­wicz. I za­po­wia­da ofen­sy­wę Konsal­ne­tu w po­zo­sta­łych prze­tar­gach lot­ni­sko­wych. Fir­ma Paw­ło­wi­cza już wzię­ła na celow­nik port lot­ni­czy w Po­zna­niu.

Głów­ny kon­ku­rent Kon­sal­ne­tu do lot­nisk – Im­pel przy­go­to­wy­wał się do no­wej ro­li od pół­to­ra ro­ku. – Od pod­staw szko­li­li­śmy lu­dzi, zdo­by­wa­li­śmy eu­ro­pej­skie cer­ty­fi­ka­ty i upraw­nie­nia – wy­li­cza Ka­mil Tra­czyk z  Im­pel Se­cu­ri­ty Pol­ska.

Tak­że Kon­sal­net w eks­pre­so­wym tem­pie zbu­do­wał ca­ły we­wnętrz­ny, wy­spe­cja­li­zo­wa­ny pion zaj­mu­ją­cy się przy­go­to­wa­nia­mi ope­ra­to­rów kon­tro­li bez­pie­czeń­stwa. – Przygotowaliśmy na ra­zie 120 spe­cja­li­stów ale chce­my też przej­mo­wać, nie tyl­ko nas Okę­ciu, fa­chow­ców z obec­nej stra­ży ochro­ny lot­nisk – pod­kre­śla Paw­ło­wicz.

Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów