Reklama

Na celu Afryka i Bliski Wschód

Produkujący rozwiązania dla operatorów komórkowych Wind Mobile rozszerza działalność poza Polskę.

Publikacja: 12.04.2013 03:13

Krakowska spółka, której właścicielami są fundusze IIF oraz (pośrednio) Intel Capital,  rusza ze sprzedażą swoich produktów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów w tym regionie – mówi Igor Bokun, prezes Wind Mobile. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi.

Open Ringback to nowy produkt w portfelu technologicznej firmy. Zaczynała od sprzedaży tzw. halodzwonków (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie) oraz produkcji różnego rodzaju systemów dla operatorów mobilnych. To m.in. dzięki jej rozwiązaniom, wyjeżdżając poza Polskę, każdy otrzymuje SMS-a z adresami polskich ambasad. W zeszłym roku zarząd zdecydował jednak o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki.

Open Ringback to platforma ujednolicająca sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek – twierdzi prezes. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce.

Drugim strategicznym produktem notowanej na NewConnect spółki (planuje przejście na GPW) jest reklaMÓWKA, która zamienia tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie w telefonie na przekaz reklamowy.

Bokun deklaruje, że Wind Mobile równolegle rozmawia  aż z sześcioma partnerami spoza Polski, którzy są zainteresowani jej rozwiązaniami.   Niektóre z rozmów dotyczą też  związków kapitałowych. – Na przykład nasz kolejny partner, również z Bliskiego Wschodu, już wdrożył reklaMÓWKĘ u swoich klientów w Pakistanie i Arabii Saudyjskiej. Chcemy go kupić – mówi prezes krakowskiej spółki. Nie zdradza szzczegółów. Deklaruje (również nie ujawniając szczegółów), że Wind Mobile negocjuje też zakup największego gracza na europejskim rynku halodzwonków.

Reklama
Reklama

Wind Mobile liczy, że nowe produkty przełożą się na dalszy szybki rozwój spółki. W 2013 r. chce mieć 16 mln zł przychodów wobec 13,1 mln zł rok temu. Zysk netto wzrośnie do 3,8 mln zł z 3,08 mln zł. Prezes Bokun zastrzega, że plany nie uwzględniają spodziewanych przychodów eksportowych.

Krakowska spółka, której właścicielami są fundusze IIF oraz (pośrednio) Intel Capital,  rusza ze sprzedażą swoich produktów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów w tym regionie – mówi Igor Bokun, prezes Wind Mobile. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi.

Reklama
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Biznes
To może być koniec all inclusive. Kraj nr 1 dla polskich turystów zmieni przepisy?
Reklama
Reklama