Na celu Afryka i Bliski Wschód

Produkujący rozwiązania dla operatorów komórkowych Wind Mobile rozszerza działalność poza Polskę.

Publikacja: 12.04.2013 03:13

Krakowska spółka, której właścicielami są fundusze IIF oraz (pośrednio) Intel Capital,  rusza ze sprzedażą swoich produktów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów w tym regionie – mówi Igor Bokun, prezes Wind Mobile. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi.

Open Ringback to nowy produkt w portfelu technologicznej firmy. Zaczynała od sprzedaży tzw. halodzwonków (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie) oraz produkcji różnego rodzaju systemów dla operatorów mobilnych. To m.in. dzięki jej rozwiązaniom, wyjeżdżając poza Polskę, każdy otrzymuje SMS-a z adresami polskich ambasad. W zeszłym roku zarząd zdecydował jednak o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki.

Open Ringback to platforma ujednolicająca sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek – twierdzi prezes. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce.

Drugim strategicznym produktem notowanej na NewConnect spółki (planuje przejście na GPW) jest reklaMÓWKA, która zamienia tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie w telefonie na przekaz reklamowy.

Bokun deklaruje, że Wind Mobile równolegle rozmawia  aż z sześcioma partnerami spoza Polski, którzy są zainteresowani jej rozwiązaniami.   Niektóre z rozmów dotyczą też  związków kapitałowych. – Na przykład nasz kolejny partner, również z Bliskiego Wschodu, już wdrożył reklaMÓWKĘ u swoich klientów w Pakistanie i Arabii Saudyjskiej. Chcemy go kupić – mówi prezes krakowskiej spółki. Nie zdradza szzczegółów. Deklaruje (również nie ujawniając szczegółów), że Wind Mobile negocjuje też zakup największego gracza na europejskim rynku halodzwonków.

Wind Mobile liczy, że nowe produkty przełożą się na dalszy szybki rozwój spółki. W 2013 r. chce mieć 16 mln zł przychodów wobec 13,1 mln zł rok temu. Zysk netto wzrośnie do 3,8 mln zł z 3,08 mln zł. Prezes Bokun zastrzega, że plany nie uwzględniają spodziewanych przychodów eksportowych.

Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie