Krakowska spółka, której właścicielami są fundusze IIF oraz (pośrednio) Intel Capital, rusza ze sprzedażą swoich produktów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów w tym regionie – mówi Igor Bokun, prezes Wind Mobile. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi.
Open Ringback to nowy produkt w portfelu technologicznej firmy. Zaczynała od sprzedaży tzw. halodzwonków (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie) oraz produkcji różnego rodzaju systemów dla operatorów mobilnych. To m.in. dzięki jej rozwiązaniom, wyjeżdżając poza Polskę, każdy otrzymuje SMS-a z adresami polskich ambasad. W zeszłym roku zarząd zdecydował jednak o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki.
Open Ringback to platforma ujednolicająca sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek – twierdzi prezes. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce.
Drugim strategicznym produktem notowanej na NewConnect spółki (planuje przejście na GPW) jest reklaMÓWKA, która zamienia tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie w telefonie na przekaz reklamowy.
Bokun deklaruje, że Wind Mobile równolegle rozmawia aż z sześcioma partnerami spoza Polski, którzy są zainteresowani jej rozwiązaniami. Niektóre z rozmów dotyczą też związków kapitałowych. – Na przykład nasz kolejny partner, również z Bliskiego Wschodu, już wdrożył reklaMÓWKĘ u swoich klientów w Pakistanie i Arabii Saudyjskiej. Chcemy go kupić – mówi prezes krakowskiej spółki. Nie zdradza szzczegółów. Deklaruje (również nie ujawniając szczegółów), że Wind Mobile negocjuje też zakup największego gracza na europejskim rynku halodzwonków.