Reklama

InPost wchodzi do Wielkiej Brytanii

Spółka do końca roku uruchomi 2 tys. paczkomatów w Wielkiej Brytanii

Aktualizacja: 23.04.2013 16:53 Publikacja: 23.04.2013 16:36

InPost wchodzi do Wielkiej Brytanii

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski KS Krzysztof Skłodowski

Ten rok ma być dla spółki przełomowy w międzynarodowej ekspansji.  Rynek brytyjski na którym prywatna  poczta chce się skupić  w I półroczu 2013 jest jednym z największych na świecie wśród rynków e-commrce. Jego wartość w 2012 roku  była szacowana na ok. 78 mld funtów, to   niemal 14 razy więcej niż  wartość rynku  polskiego.  Rynek brytyjski ma  w 2013 roku zgodnie z szacunkami analityków wzrosnąć o 11,5 proc. do 87 mld funtów.

Dotychczas InPost rozlokował na terenie wielkiej Brytanii 200 urządzeń, które pozwalają odebrać i nadać paczkę 24 godziny na dobę.

Paczkomaty InPost będą udostępniane w Wielkiej Brytanii zarówno w ramach współpracy z lokalnymi operatorami i firmami kurierskimi, jak też bezpośrednio z branżą e-commerce. Na rzecz Grupy Integer.pl na rynku brytyjskim działa aktualnie 35-osobowy sales team oferujący pełną obsługę logistyczną dla 120 tys. brytyjskich e-sklepów, które stanowią 95 proc.  rynku e-commerce w UK.

Wielka Brytania odnotowała w 2012 roku 14 proc.  wzrost liczby zamówień internetowych, a wartość sprzedaży online względem całości sprzedaży wynosiła 10 proc.  przy około 3 proc.  w przypadku Polski. W 2012 roku aż 34,8 mln Brytyjczyków zrobiło zakupy w sieci, a w 2013 roku liczba ta ma wzrosnąć do 36,5 mln.

Wielka Brytania nie jest jedynym krajem, w którym InPost rozlokowuje obecnie swoje paczkomaty.

Reklama
Reklama

Grupa Integer.pl podpisała już m.in. kontrakty na dostawę paczkomatów w Arabii Saudyjskiej, Chile, na Cyprze, w Hiszpanii, Irlandii, na Litwie, Łotwie, w Estonii, na Slowacji i w Czechach.

Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama