Ten rok ma być dla spółki przełomowy w międzynarodowej ekspansji. Rynek brytyjski na którym prywatna poczta chce się skupić w I półroczu 2013 jest jednym z największych na świecie wśród rynków e-commrce. Jego wartość w 2012 roku była szacowana na ok. 78 mld funtów, to niemal 14 razy więcej niż wartość rynku polskiego. Rynek brytyjski ma w 2013 roku zgodnie z szacunkami analityków wzrosnąć o 11,5 proc. do 87 mld funtów.
Dotychczas InPost rozlokował na terenie wielkiej Brytanii 200 urządzeń, które pozwalają odebrać i nadać paczkę 24 godziny na dobę.
Paczkomaty InPost będą udostępniane w Wielkiej Brytanii zarówno w ramach współpracy z lokalnymi operatorami i firmami kurierskimi, jak też bezpośrednio z branżą e-commerce. Na rzecz Grupy Integer.pl na rynku brytyjskim działa aktualnie 35-osobowy sales team oferujący pełną obsługę logistyczną dla 120 tys. brytyjskich e-sklepów, które stanowią 95 proc. rynku e-commerce w UK.
Wielka Brytania odnotowała w 2012 roku 14 proc. wzrost liczby zamówień internetowych, a wartość sprzedaży online względem całości sprzedaży wynosiła 10 proc. przy około 3 proc. w przypadku Polski. W 2012 roku aż 34,8 mln Brytyjczyków zrobiło zakupy w sieci, a w 2013 roku liczba ta ma wzrosnąć do 36,5 mln.
Wielka Brytania nie jest jedynym krajem, w którym InPost rozlokowuje obecnie swoje paczkomaty.