Reklama

Najbardziej cenione marki w Europie

Klienci najczęściej wybierają marki krajowe. Zobacz, które marki europejczycy darzą największym zaufaniem

Publikacja: 18.06.2013 11:22

Najbardziej cenione marki w Europie

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

W badaniu European Trusted Brands przeprowadzonym przez Reader's Digest po raz 13. zapytano Europejczyków o to, które marki darzą największym zaufaniem. W sondażu wzięli udział mieszkańcy 12 państw europejskich.

Wyniki badania pokazują, że największym zaufaniem Europejczyków cieszą się marki: Nivea (w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry), Visa (w kategorii Karta płatnicza), Canon (w kategorii Aparat fotograficzny), Nokia (w kategorii Telefon komórkowy) oraz Hewlett-Packard (w kategorii Komputer osobisty). Marka Nivea zwyciężyła we wszystkich 12 krajach biorących udział w badaniu, marka Visa – w 11, Canon – w 10, a Nokia i Hewlett-Packard ? w 9.

Międzynarodowe marki mają silną pozycję na europejskich rynkach przede wszystkim w kategoriach związanych z nowymi technologiami – dotyczy to głównie elektroniki użytkowej, komputerów osobistych oraz kart płatniczych. Globalne marki są cenione również w branży kosmetycznej. Zaufanie to nie wynika tylko z jakości oferowanych produktów. W dzisiejszych czasach wiele innych elementów decyduje o naszym zaufaniu do marki, a wśród nich: wiarygodność marki, zrozumienie potrzeb klienta czy społeczna odpowiedzialność.

Badanie European Trusted Brands 2013 pokazuje jednocześnie, że w sektorze usług respondenci wyraźnie preferują marki krajowe. Europejczycy najbardziej ufają krajowym bankom, firmom ubezpieczeniowym, sieciom stacji benzynowych oraz biurom podróży. W Polsce największym zaufaniem cieszą się marki PKO BP (w kategorii Bank), PZU (w kategorii Towarzystwo ubezpieczeniowe), PKN Orlen (w kategorii Stacja benzynowa) i Itaka (w kategorii Biuro podróży), podczas gdy w Niemczech za najbardziej godne zaufania uchodzą odpowiednio: Sparkasse, Allianz, Aral i TUI, a we Francji – Crédit Agricole, AXA, Total i Club Med. To efekt długoletniej obecności na rynkach oraz głęboko zakorzenionej tradycji marki, które przekładają się na wysoki poziom wiarygodności i zaufania.

Marki, które zdobyły największe zaufanie konsumentów w swojej kategorii w więcej niż 5 państwach to: Nivea (Kosmetyk do pielęgnacji skóry) – 12 krajów, Visa (Karta płatnicza) – 11, Canon (Aparat fotograficzny) – 10, Nokia (Telefon komórkowy/smartfon) – 9, HP (Komputer osobisty) – 9, Ariel (Proszek do prania) i Kellogg's (Płatki śniadaniowe) – 6.

Reklama
Reklama

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona w 12 krajach europejskich: Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Słowenii i Szwajcarii. Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama