Kobiecy mundial organizowany przez FIFA rozpocznie się w piątek 7 czerwca we Francji i potrwa przez miesiąc, do 7 lipca 2019 r. To będzie ósma edycja odbywających się co 4 lata mistrzostw świata w piłce nożnej, w których zmierzą się ze sobą drużyny kobiecie. Choć zawodniczek z pasją i zdolnościami w tej dyscyplinie sportu nie brakuje, nadal ich mecze wzbudzają znacznie mniejsze zainteresowanie kibiców i są słabiej sponsorowane.
Coraz więcej firm związanych ze sportem chce to zmienić i wypromować kobiecą piłkę nożną. Jedną z nich jest Nike, który tydzień przez startem tegorocznego mundialu wyemitował nową reklamę w ramach kampanii Dream Further, o której w mig zrobiło się głośno w internecie. Firma pokazuje w spocie, że dziewczyny też mogą marzyć o karierze piłkarki, wygrywać mecze i wywoływać emocje w ogromnych stadionach pełnych kibiców.
Czytaj także: Nike przyznaje się, że do obcinania wypłat ciężarnym zawodniczkom
Główną bohaterką spotu jest 10-letnia dziewczynka Makena Cook, którą widzimy najpierw wśród dziecięcej eskorty u boku znanych piłkarek. Młodą zawodniczkę wprowadza Holenderka Lieke Martens, na boisku widzimy również m. in. Amerykankę Crystall Dunn i Brazylijkę Andressę Alves. Po rozpoczęciu meczu Holandia-Nigeria, dziewczynka nie schodzi z boiska, lecz zostaje wciągnięta w pasjonującą grę dorosłych zawodniczek. Podczas spotu czuć wielkie emocje, które towarzyszą światowym rozgrywkom, współpracę zespołową i wsparcie kibiców – wszystko, o czym marzy każdy miłośnik piłki nożnej. Na końcu widzimy, jak dziewczynka strzela gola i pojawia się hasło Nike’a: „Don’t change your dream. Change the world”.