Nike wywołał duże poruszenie reklamą wspierającą kobiecą piłkę nożną

Tuż przed zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej kobiet, firma Nike wypuściła reklamę, która pokazuje dziewczynkom, że również mogą odnieść wielki sukces w tej zdominowanej przez mężczyzn dyscyplinie.

Aktualizacja: 03.06.2019 16:17 Publikacja: 03.06.2019 14:29

Nike wywołał duże poruszenie reklamą wspierającą kobiecą piłkę nożną

Foto: Nike

Kobiecy mundial organizowany przez FIFA rozpocznie się w piątek 7 czerwca we Francji i potrwa przez miesiąc, do 7 lipca 2019 r. To będzie ósma edycja odbywających się co 4 lata mistrzostw świata w piłce nożnej, w których zmierzą się ze sobą drużyny kobiecie. Choć zawodniczek z pasją i zdolnościami w tej dyscyplinie sportu nie brakuje, nadal ich mecze wzbudzają znacznie mniejsze zainteresowanie kibiców i są słabiej sponsorowane.

Coraz więcej firm związanych ze sportem chce to zmienić i wypromować kobiecą piłkę nożną. Jedną z nich jest Nike, który tydzień przez startem tegorocznego mundialu wyemitował nową reklamę w ramach kampanii Dream Further, o której w mig zrobiło się głośno w internecie. Firma pokazuje w spocie, że dziewczyny też mogą marzyć o karierze piłkarki, wygrywać mecze i wywoływać emocje w ogromnych stadionach pełnych kibiców.

Czytaj także: Nike przyznaje się, że do obcinania wypłat ciężarnym zawodniczkom 

Główną bohaterką spotu jest 10-letnia dziewczynka Makena Cook, którą widzimy najpierw wśród dziecięcej eskorty u boku znanych piłkarek. Młodą zawodniczkę wprowadza Holenderka Lieke Martens, na boisku widzimy również m. in. Amerykankę Crystall Dunn i Brazylijkę Andressę Alves. Po rozpoczęciu meczu Holandia-Nigeria, dziewczynka nie schodzi z boiska, lecz zostaje wciągnięta w pasjonującą grę dorosłych zawodniczek. Podczas spotu czuć wielkie emocje, które towarzyszą światowym rozgrywkom, współpracę zespołową i wsparcie kibiców – wszystko, o czym marzy każdy miłośnik piłki nożnej. Na końcu widzimy, jak dziewczynka strzela gola i pojawia się hasło Nike’a: „Don’t change your dream. Change the world”. 

Czytaj także:  Kobieta sędzią na meczu. Komentator: Hańba dla boiska 

Tego typu reklam skierowanych do chłopców było pełno. Fakt, jak wielkie poruszenie (i kontrowersje) wywołał nowy spot Nike’a tylko pokazuje, jak duża panuje wciąż nierówność w tej dyscyplinie sportu między kobietami i mężczyznami. Wielu internautów dziękowało firmie za tę ważną wiadomość, którą wypuściła w świat. Jedna z użytkowniczek Twittera skomentowała filmik krótko: „Popłakałam się, to było idealne”. Inny internauta napisał: „Jako ojciec dwóch córek, (stwierdzam, że – red.) to było niesamowite! Dzięki Nike!”.

Kobiecy mundial organizowany przez FIFA rozpocznie się w piątek 7 czerwca we Francji i potrwa przez miesiąc, do 7 lipca 2019 r. To będzie ósma edycja odbywających się co 4 lata mistrzostw świata w piłce nożnej, w których zmierzą się ze sobą drużyny kobiecie. Choć zawodniczek z pasją i zdolnościami w tej dyscyplinie sportu nie brakuje, nadal ich mecze wzbudzają znacznie mniejsze zainteresowanie kibiców i są słabiej sponsorowane.

Coraz więcej firm związanych ze sportem chce to zmienić i wypromować kobiecą piłkę nożną. Jedną z nich jest Nike, który tydzień przez startem tegorocznego mundialu wyemitował nową reklamę w ramach kampanii Dream Further, o której w mig zrobiło się głośno w internecie. Firma pokazuje w spocie, że dziewczyny też mogą marzyć o karierze piłkarki, wygrywać mecze i wywoływać emocje w ogromnych stadionach pełnych kibiców.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?