Choć najnowsze wstępne prognozy firmy badawczej IDC mówią o spowolnieniu sprzedaży tabletów na świecie w II kwartale 2013 r. – o prawie 10 proc. w stosunku do pierwszych trzech miesięcy tego roku – to i tak sprzedaż jest o prawie 60 proc. wyższa niż przed rokiem. Nic więc dziwnego, że eksperci uważają, iż to tylko przejściowa zadyszka przyszłościowej branży.
Najdotkliwiej zadyszkę odczuł Apple, który sprzedał 14 proc. mniej iPadów niż w I kwartale. Firma wyjątkowo zrezygnowała w tym roku z wprowadzenia nowego modelu urządzenia w II kwartale.
1,8 miliona tabletów ma szansę zostać sprzedanych w Polsce w tym roku według prognoz IDC
– Nowy iPad zawsze zwiększał zainteresowanie klientów całą kategorią tabletów, co pomagało poprawić wyniki nie tylko Apple'owi, ale także jego konkurentom. Bez niego sprzedaż tabletów zwolniła nie tylko u Apple'a. Podobną tendencję będziemy obserwować także w III kwartale – uważa Tom Mainelli, dyrektor badań sektora tabletów w IDC. Planowane na ostatni kwartał debiuty nowych modeli Apple'a, Amazona i ich konkurentów powinny jednak mocno zwiększyć zainteresowanie klientów.
Długofalowe prognozy są dla producentów tabletów także łaskawe. Firma Forrester Research, która właśnie podała swoje szacunki rozwoju tego rynku, zakłada, że w 2017 roku z tabletów będzie korzystać już 905 mln ludzi (w tym roku jest ich 327 mln), a sprzedaż tych urządzeń sięgnie wtedy ponad 380 mln.