Firma nie przewiduje również w najbliższej przyszłości zmiany swych planów inwestycyjnych w Ameryce Płn. — dodał podczas oficjalnej inauguracji zakładu BMW za miliard dolarów w tym mieście.
Inne firmy samochodowe ostrzegły, że nałożenie karnego cła na import z Meksyku może zaszkodzić sektorowi, Toyota podała nawet sumę miliarda dolarów, jaką dodatkowo poniosą jej najważniejsi dostawcy.
BMW produkuje samochody serii 3 w zakładzie, który ruszył w kwietniu i może wypuszczać 175 tys. sztuk rocznie. Do lipca zamierza wysłać do Stanów 2 tys. sztuk — podał Reuter.
- Zakład zwiększy naszą dużą już obecność w Ameryce Płn. i zapewni nam dalszą różnorodność modeli poza redukcja dużych pojazdwo typu SAV (pochodnych SUV) w zakładzie w Spartanburgu — powiedzial Zipse, odpowiedzialny za produkcję.
Zapytany, czy BMW będzie zabiegać u przedstawicieli władz USA, by zrezygnowali z cła odpowiedział, że firma odpowie na to swą dużą obecnością w Stanach. Zauważył, że BMW zatrudnia w Spartanburgu, swym największym zakładzie na świecie, bezpośrednio 14 tys. ludzi.