Multimedia myślą o komórkowym konsorcjum z UPC

Po UPC Polska kolejna kablowa sieć myśli o udziale w aukcji na komórkowe częstotliwości dla mobilnego Internetu LTE.

Publikacja: 28.08.2013 23:32

Jedna z największych sieci telewizji kablowej w kraju, Multimedia Polska, zanotowała w II kw. i całym półroczu ujemny wynik netto. To pierwsza taka sytuacja w tej firmie od lat.

Choć w II kw. przychody wzrosły do 174 mln zł (ze 169,5 mln zł przed rokiem), to netto grupa miała 16 mln zł straty. Ujemny wynik netto to efekt wysokich kosztów finansowych, które sięgnęły ponad 52 mln zł.

W dużej części na tę kwotę składają się prowizje i odsetki od wyemitowanych obligacji. Skonsolidowaną stratą netto (1,7 mln zł) operator zakończył też całą I połowę roku.

Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, zapewnił, że to efekt jednorazowych zdarzeń. – II półrocze powinno być przyzwoite. Spodziewam się, że cały rok zamkniemy kilkudziesięciomilionowym zyskiem netto – mówił wczoraj.

W sprawozdaniu półrocznym firma podała, że w II połowie roku przejmie operatora telekomunikacyjnego i zapłaciła już za jego udziały 8,2 mln zł zadatku. Rogowski nie zdradził, o jaką firmę chodzi. Z jego słów wynikało tylko, że jest to operator telewizji kablowej działający w kilku miastach, a wartość transakcji może wynieść około 50 mln zł.

Multimedia, podobnie jak Cyfrowy Polsat, odczuły wpływ cyfryzacji analogowej telewizji ogólnopolskiej. W czerwcu kablówka miała niecałe 823 tys. abonentów, o 2 tys. mniej niż w marcu, o 4 tys. mniej niż w grudniu. – Od stycznia do czerwca straciliśmy o około 4–5 tys. więcej klientów niż statystycznie w okresach stabilizacji. Zapewne głównym powodem była cyfrowa telewizja naziemna – mówił Rogowski. – Obserwujemy powrót klientów, którzy migrowali do telewizji bezpłatnej. Po kilku miesiącach okazało się, że to nie jest ten sam produkt – zapewniał jednocześnie.

Multimedia stawiają teraz mocno na sprzedaż usługi Internetu, ale w II kw. zdobyły tylko nieco ponad 3 tys. abonentów i miały ich w czerwcu blisko 485 tys. Prezes obiecał przyspieszenie w II połowie roku.

Szef kablówki nie wykluczył też, że Multimedia wystartują w aukcji na częstotliwości dla usług mobilnego Internetu LTE. – Moglibyśmy wejść w skład konsorcjum. UPC jako partner to jedna z opcji. Dyskusje na ten temat będziemy dopiero prowadzić – mówił Rogowski.

Jedna z największych sieci telewizji kablowej w kraju, Multimedia Polska, zanotowała w II kw. i całym półroczu ujemny wynik netto. To pierwsza taka sytuacja w tej firmie od lat.

Choć w II kw. przychody wzrosły do 174 mln zł (ze 169,5 mln zł przed rokiem), to netto grupa miała 16 mln zł straty. Ujemny wynik netto to efekt wysokich kosztów finansowych, które sięgnęły ponad 52 mln zł.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes
Fala bankructw. Niemiecki rząd tnie podatki. Napięcia między USA a Chinami
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Wiceszef Google’a: AI wzmacnia ludzką pomysłowość
Biznes
Cyberataki w systemy produkcji – polskie firmy nie są na nie gotowe
Biznes
Czy Nawrocki obniży ceny prądu? Ukraina atakuje Most Kerczeński
Biznes
Minecraft uratował kinom półrocze
Biznes
Może być pirackie, byle zachodnie. Rosjanie nie chcą rosyjskiego IT