Multimedia myślą o komórkowym konsorcjum z UPC

Po UPC Polska kolejna kablowa sieć myśli o udziale w aukcji na komórkowe częstotliwości dla mobilnego Internetu LTE.

Publikacja: 28.08.2013 23:32

Jedna z największych sieci telewizji kablowej w kraju, Multimedia Polska, zanotowała w II kw. i całym półroczu ujemny wynik netto. To pierwsza taka sytuacja w tej firmie od lat.

Choć w II kw. przychody wzrosły do 174 mln zł (ze 169,5 mln zł przed rokiem), to netto grupa miała 16 mln zł straty. Ujemny wynik netto to efekt wysokich kosztów finansowych, które sięgnęły ponad 52 mln zł.

W dużej części na tę kwotę składają się prowizje i odsetki od wyemitowanych obligacji. Skonsolidowaną stratą netto (1,7 mln zł) operator zakończył też całą I połowę roku.

Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, zapewnił, że to efekt jednorazowych zdarzeń. – II półrocze powinno być przyzwoite. Spodziewam się, że cały rok zamkniemy kilkudziesięciomilionowym zyskiem netto – mówił wczoraj.

W sprawozdaniu półrocznym firma podała, że w II połowie roku przejmie operatora telekomunikacyjnego i zapłaciła już za jego udziały 8,2 mln zł zadatku. Rogowski nie zdradził, o jaką firmę chodzi. Z jego słów wynikało tylko, że jest to operator telewizji kablowej działający w kilku miastach, a wartość transakcji może wynieść około 50 mln zł.

Multimedia, podobnie jak Cyfrowy Polsat, odczuły wpływ cyfryzacji analogowej telewizji ogólnopolskiej. W czerwcu kablówka miała niecałe 823 tys. abonentów, o 2 tys. mniej niż w marcu, o 4 tys. mniej niż w grudniu. – Od stycznia do czerwca straciliśmy o około 4–5 tys. więcej klientów niż statystycznie w okresach stabilizacji. Zapewne głównym powodem była cyfrowa telewizja naziemna – mówił Rogowski. – Obserwujemy powrót klientów, którzy migrowali do telewizji bezpłatnej. Po kilku miesiącach okazało się, że to nie jest ten sam produkt – zapewniał jednocześnie.

Multimedia stawiają teraz mocno na sprzedaż usługi Internetu, ale w II kw. zdobyły tylko nieco ponad 3 tys. abonentów i miały ich w czerwcu blisko 485 tys. Prezes obiecał przyspieszenie w II połowie roku.

Szef kablówki nie wykluczył też, że Multimedia wystartują w aukcji na częstotliwości dla usług mobilnego Internetu LTE. – Moglibyśmy wejść w skład konsorcjum. UPC jako partner to jedna z opcji. Dyskusje na ten temat będziemy dopiero prowadzić – mówił Rogowski.

Jedna z największych sieci telewizji kablowej w kraju, Multimedia Polska, zanotowała w II kw. i całym półroczu ujemny wynik netto. To pierwsza taka sytuacja w tej firmie od lat.

Choć w II kw. przychody wzrosły do 174 mln zł (ze 169,5 mln zł przed rokiem), to netto grupa miała 16 mln zł straty. Ujemny wynik netto to efekt wysokich kosztów finansowych, które sięgnęły ponad 52 mln zł.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku