Reklama

Lufthansa szykuje duże zamówienie

Niemiecka linia lotnicza zamówi w tym tygodniu kilkadziesiąt samolotów dalekiego zasięgu obdzielając Boeinga i Airbusa.

Publikacja: 15.09.2013 14:38

Lufthansa szykuje duże zamówienie

Foto: Bloomberg

Rada nadzorcza Lufthansy zbierze się 18 września dla dokonania ostatecznej oceny i zatwierdzenia zamówienia za ponad 10 mld dolarów. Rzecznik przewoźnika potwierdził prowadzenie rozmów. — Prowadzimy intensywne negocjacje z producentami o zamówieniu odrzutowców dalekiego zasięgu. Negocjacje trwają, nie zapadła żadna decyzja. Gdy zostanie podjęta, zarząd przekazie sprawę radzie nadzorczej. To jeszcze nie nastąpiło. Airbus i Boeing odmówiły wypowiedzi w tej sprawie.

Oczekuje się jednak złożenia zamówienia na około 50 maszyn. Po raz pierwszy niemiecki przewoźnik zgłosi publicznie chęć kupna przerobionej wersji B777 na 406 miejsc, nazywanej wstępnie B777-9X, popularnie 777X, której produkcja ma zacząć się w tym roku. Samolot z nowymi silnikami i skrzydłami zacząłby latać z pasażerami pod koniec dekady.

Niemcy mają także kupić 20-25 sztuk mniejszych A350 Airbusa, na 314 miejsc, którego początek eksploatacji jest przewidywany w II półroczu 2014. Ponieważ większość terminów dostaw jest już zarezerwowana, Niemcy kupią najnowsze wersje, np. B787-10, B777-9X czy A350-1000. Nowe maszyny zastąpią 22 B747-400 i ponad 20 A340.

W marcu Lufthansa zatwierdziła kupno 108 mniejszych samolotów, w tym 100 z rodziny A320. Przedstawiciel kierownictwa powiedział w kwietniu, że linia rozważy kupno kilkudziesięciu samolotów szerokokadłubowych, niekoniecznie w jednym zamówieniu. Przewoźnik wyraził zainteresowanie dreamlinerem mimo niedawnych problemów technicznych tej maszyny.

Grupa Lufthansa licząca również Austriana i Swiss ma powszechną opinię, że dokonuje bardzo wyczerpującej analizy technicznej, jest więc uważana za najważniejszego klienta dla Airbusa i Boeinga w ich rywalizacji o przewagę na rynku.

Reklama
Reklama

Ten największy w Europie przewoźnik chce unowocześnić bogatą flotę mającą też wysłużone A340 i B767. Sama Lufthansa zamówiła pięć B777 w wersji cargo (z dostawą pierwszego w październiku), ale nie korzysta z wersji pasażerskiej, Austriacy mają takie samoloty, Swiss zamówił sześć.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama